Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Thomas-1

sommarsolståndet 2017

Rekommendera Poster

Hmm, snubblade över en annan och mer jordnära sajt eftersom jag inte riktigt kunde släppa detta med hur klurit fiffig plåtlagaren ovan måste varit, manicken kan ju skriva både "SOLSTICE" och "EQUINOXE" (dagjämning) vid sammanlagt fyra (hyfsat) rätta tillfällen under året?


Men nu plötsligt så kan jag även se skrotgårdar och soptippar i ett annat och bättre ljus.
För med exakt rätt "upplysning" så kan det framträda helt oväntade saker, skuggsidor kan ibland verka bättre än de ljusa sidorna? (Vete katten, men fotograferna måste nog ha fixat till modellerna nån miljon gånger eller så? :-)
Mus-scrolla ner litet i sajten från abovetopsecret.com för att kolla på dessa super-arrangerat och enastående skickligt tillrättalagda bilder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

I södra England, var det för "en del år sedan" ett större gäng killar, antagligen män, som byggde något liknande. Men av sten, rätt tunga grejer, nu var det väl olika dagjämningar var intresserad av, tror jag.

Jag har varit där nåra gånger, och trots att jordaxeln flyttat sig, eller hur nu det var, och visst förfall har påverkat denna kalender så funkar den fortfarande, iallafall enligt den svensktalande guiden, ja hon pratade väl mer swinglish.

Senast var jag mest intresserad av att åka till Stings hus, han i Police, och försöka följa vare steg, varje andetag han tog. Han bor alldeles i närheten, eller gjorde iallafall det då.

..

Redigerad av Georg_Ohm
  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...