Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Kvinnornasman

Garmin 71 sv echomap

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av Garmin 71 SV echomap? Är det något att satsa på? 

 

Mvh

Martin 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft min i två år och är jättenöjd. Använder bara kartfunktionen och har ingen erfarenhet av ekolodet. Det fina är att du visar vart du vill så gör den rutten. Det är lätt att justera rutten om man vill åka annan väg än föreslagen. Gillar att det är knappar att trycka på. Stabilt att fingra på när det går sjö!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
9 minuter sedan, Kjellman säger:

Jag har haft min i två år och är jättenöjd. Använder bara kartfunktionen och har ingen erfarenhet av ekolodet. Det fina är att du visar vart du vill så gör den rutten. Det är lätt att justera rutten om man vill åka annan väg än föreslagen. Gillar att det är knappar att trycka på. Stabilt att fingra på när det går sjö!

 

Tusen tack för informationen. har fått ett erbjudande att köpa en med sjökort samt ekolod för ett rimligt pris, så det lutar nog åt att det blir den. 

 

Tycker du att storleken på skärmen är lagom? inte för liten? 

 

Redigerad av Kvinnornasman

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade den först i en winga 87 motorseglare. Hade den vid styrplatsen. När man lägger in en rutt så blir det ett väldigt tjockt och tydligt streck på skärmen som säkert var en cm brett vilket gjorde att när man seglade o satt längst i aktern o hade säkert tre meter till skärmen så såg man fortfarande tydligt på långt håll om man höll sig nära rutten. Helt enkelt kanon. Skulle min gå sönder så hade jag köpt en likadan igen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan, Kjellman säger:

Hade den först i en winga 87 motorseglare. Hade den vid styrplatsen. När man lägger in en rutt så blir det ett väldigt tjockt och tydligt streck på skärmen som säkert var en cm brett vilket gjorde att när man seglade o satt längst i aktern o hade säkert tre meter till skärmen så såg man fortfarande tydligt på långt håll om man höll sig nära rutten. Helt enkelt kanon. Skulle min gå sönder så hade jag köpt en likadan igen!

Det låter ju väldigt bra! 

Vad har du för båt nu? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har en sån som jag flyttar mellan båda båtarna och är riktigt nöjd. Smidigt då alla kablar sitter fast i "ställningen" och inte behöver skruvas loss då man flyttar enheten.

Jag tycke storleken räcker bra till att dela upp skärmen med karta och eko, eller karta och karta. Tillockmed karta + utzoomad karta + eko fungerar helt ok.

'

Jag har öppen båt, så knappar vinner lätt över touchscreen. Går bra att använda med hanskar på.

 

Jag har traditionella ekolodsgivare, så har ingen erfarenhet av SV-funktionen.


Du behöver väl Bluechart Vision karta för att få auto-rutter?

 

Jag är alltså nöjd med min!

Redigerad av deaw

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-06-21 på 7:20 AM, deaw säger:

Jag har en sån som jag flyttar mellan båda båtarna och är riktigt nöjd. Smidigt då alla kablar sitter fast i "ställningen" och inte behöver skruvas loss då man flyttar enheten.

Jag tycke storleken räcker bra till att dela upp skärmen med karta och eko, eller karta och karta. Tillockmed karta + utzoomad karta + eko fungerar helt ok.

'

Jag har öppen båt, så knappar vinner lätt över touchscreen. Går bra att använda med hanskar på.

 

Jag har traditionella ekolodsgivare, så har ingen erfarenhet av SV-funktionen.


Du behöver väl Bluechart Vision karta för att få auto-rutter?

 

Jag är alltså nöjd med min!

Härligt att höra att ännu en är nöjd, var lite orolig över storleken på skärmen. 

Jag köpte nämligen denna och får den nog nästa vecka. 

 

Jag har dålig koll på auto-rutter men det är inget jag behöver så sett :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...