Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
666D3

Djupkurvor Garmin Bluechart G2

Rekommendera Poster

Jag har en bärbar Garmin som jag tidigare har haft ett äldre G2 Vison sjökort i. Färgerna har blivit väldigt konstiga och när jag läste lite häromdagen såg jag att Vision inte är avsett till den. Därför köpte jag ett vanligt G2 kort men jag tycker att plottern visar för många djupkurvor. Jag har försökt att hitta om man kan minska antalet djupkuvor men inte hittat något i menyerna. Någon annan som upplevt samma sak?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en sida på Facebook som heter "Fiska med Garmin" ett tips

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Ska kolla där.

Kom på att Garmin har support så jag skickade även en fråga till dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en bärbar Garmin som jag tidigare har haft ett äldre G2 Vison sjökort i. Färgerna har blivit väldigt konstiga och när jag läste lite häromdagen såg jag att Vision inte är avsett till den. Därför köpte jag ett vanligt G2 kort men jag tycker att plottern visar för många djupkurvor. Jag har försökt att hitta om man kan minska antalet djupkuvor men inte hittat något i menyerna. Någon annan som upplevt samma sak?

Känner igen fenomenet från min 5 år gamla Montana 6oo o det G2 kort jag köpte till den. Det är en ändring i "inställningar" som behöver göras men eftersom jag har grejerna i båten 8 mil bort kan jag idag inte säga exakt vad du ska göra. Det hände flera gånger i början när jag prövade mig fram att de många djupkurvorna kom upp men som jag minns det var det lätt att få fram den vanliga sjökortsbilden. // Lary

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en bärbar Garmin som jag tidigare har haft ett äldre G2 Vison sjökort i. Färgerna har blivit väldigt konstiga och när jag läste lite häromdagen såg jag att Vision inte är avsett till den. Därför köpte jag ett vanligt G2 kort men jag tycker att plottern visar för många djupkurvor. Jag har försökt att hitta om man kan minska antalet djupkuvor men inte hittat något i menyerna. Någon annan som upplevt samma sak?

 

Känner igen fenomenet från min 5 år gamla Montana 6oo o det G2 kort jag köpte till den. Det är en ändring i "inställningar" som behöver göras men eftersom jag har grejerna i båten 8 mil bort kan jag idag inte säga exakt vad du ska göra. Det hände flera gånger i början när jag prövade mig fram att de många djupkurvorna kom upp men som jag minns det var det lätt att få fram den vanliga sjökortsbilden. // Lary

Tack. Skönt att det går att ändra. Väntar på vad Garmin svarar då. Det här är också en Montana

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag. Sjökortet läggs till som tre kartor. A, B och S tror jag det var. Avaktiverar jag A blir sjökortet normalt.

Suverän liten enhet som kan hantera så många olika typer av kartor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon kanske tycker att det är bra med mycket info men det kan bli för mycket. Olika inställningarIMG_0961.thumb.JPG.8d18db64f9b0816bb2b8a205c7b3afab.JPG

IMG_0960.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kom ett svar för några dagar sedan.

 

"Tack för att du har kontaktat Garmin Support.

Efter att ha tittat på bilden som du har skickat så ser det ut till att du har köpt ett Bluechart G2 Vision och detta är anledningen till att det ser ut som det gör. De sjökort vi rekommendera till en handhållen gps är Bluechart G2 och inte Bluechart G2 Vision.Om du går in på Inställningar -> Karta -> Kartinformation då kan du deaktivera den som heter VEU....A och detta skall göra så att de flesta djupkurvor försvinner.Ha en trevlig dag."

 

Jag har alltså deaktiverat rätt karta dvs A men någon VEU har jag inte men det hade jag tidigare när jag hade Vision. Nu heter kortet HXEU vilket jag också har meddelat Garmins support.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...