Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Nht1

Hjälp att segla bullandö - Mälaren

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej,

 

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att segla in en 30 fotare från Bullandö in i Mälaren? Jag är oerfaren av navigering samt slussning så jag skulle behöva lite hjälp.

 

Ersättning ges.

Mail: nht1@mail.com

Redigerad av Nht1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Har gjort den resan via Södertälje, inte igenom sthlm, vilken väg tänkte du ta? Och när tänkte du segla?

 

Seglade från Norra Vindö, valde att gå runt för att vi ville just segla, inte tuffa motor hela vägen. Tog 10 - 12h med ett stopp ner till Nynäshamn och sedan kanske 8h till Telge (Sov i en liten naturhamn innanför Nynäs), i en 26fotare utan segeltrim :)

Redigerad av lindius

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inga större problem genom Stockholm. Jag startade i Ingarö. Tänk på slusstider, masthöjden och håll dig undan från färjelinjerna bara. Men som lindus skriver. Blir mycket att gå för motor. Vi hade en kanon dag, omgivningarna är väldigt vackra, Saltsjöbaden, alla naturtomter som glider förbi. Vill du ta med någon och bjuda på en rolig upplevelse, så ta den vägen. Jag har även slussat genom Södertälje. Inte lika mycket brohöjder, båttrafik o.sv men ganska tradigt. Du klarar att ta dig till Mälaren på en dag för motor, i ca 5 knop. Om du tar den vägen. Navigering är lätt då du har tydligt markerade färdlinjer att följa, närhet till land, o.s.v

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spelar i ägen roll vilken väg :)

 

Båten har ju motor så det går ju att åka för motor om det inte är rätt vind :) hoppades på helgen 10-11 eller 17-18 juni men kan vara flexibel och ta någon vardag med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helgen 10-11 fungerar för mig. Skickade ett mail, om det inte kom fram så skriv till info(a)nedskrivet.se/Christofer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...