Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
trewq

Svåråtkomliga skruvar

Rekommendera Poster

MacGyver. Tur du inte tog superlim

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle sätta tillbaka pentrypump efter lite renovering, men båtkonstruktören hade på båtkonstruktörers vis inte tänkt sig att det skulle vara möjligt.

Att hålla en mutter bakom inredningen och få den att greppa en skruv som jag satte i utifrån gick inte. Kunde känna skruven med långfingret men det fanns inte plats för två fingrar och en mutter, och om jag tappade muttern var den för evigt förlorad.

Limmade fast muttern på fingertoppen med Biltemas packningssilikon, tack för den korta torktiden som annars varit störande. Och det fungerade!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MacGyver. Tur du inte tog superlim

Nej jag aktar mig för det sedan jag lagade en klack på vandringskängor och fick leva med tummen fäst vid hälen en stund.
  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

MacGyver. Tur du inte tog superlim

Nej jag aktar mig för det sedan jag lagade en klack på vandringskängor och fick leva med tummen fäst vid hälen en stund.

 

Låter lite som när jag skulle dra fram nya högtalarkablar i båten och råkade limma fast mitt pekfinger inne i ett litet skåp. Det var en spännande halvtimme innan jag lyckades karva loss mig med en kniv.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svåråtkomligt, en liten supermagnet mot verktyget.

Funkar det verkligen med rostfritt..?
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Svåråtkomligt, en liten supermagnet mot verktyget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

MacGyver. Tur du inte tog superlim

Nej jag aktar mig för det sedan jag lagade en klack på vandringskängor och fick leva med tummen fäst vid hälen en stund.

 

Låter lite som när jag skulle dra fram nya högtalarkablar i båten och råkade limma fast mitt pekfinger inne i ett litet skåp. Det var en spännande halvtimme innan jag lyckades karva loss mig med en kniv.

 

/B

 

Påminner om en dråplig situation för tio år sen... 

 

Jag var stressad, skulle upp tidigt dagen efter och tillbringa tre dagar i blekinge för flugfiske efter gädda, så jag satt på kvällen och band flugor samtidigt som jag spolade upp ett bad. 

 

Innan jag skulle i badet fick jagför mig att, spritt språngande naken, stärka mina gäddflugors huvuden med loctite snabblim sittandes vid skrivbordet. Lite stopp i pipen, och med hårt tryck sprutade en fin stråle snabblim ner i de nedre regionerna.

 

Att limma spetsen på en manlig utskjutande del mot insida lår var ingen behaglig upplevelse, och det tog två timmar i badkaret innan huden var så mör så jag kunde separera kroppsdelarna...

 

Min fru låg på golvet i skrattkramp under episoden.....

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gädd-flugor; säääkert.

Tror det var som i American Pie, erkänn nu! :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...