Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Mandersson

Suzuki 55 -90 problem med trim tilt

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har problem med tilten, bytte olja i systemet och efter detta så fungerar inte tilten varken upp eller ner, tilt motorn låter och går precis som innan men det händer ingenting. Jag får inte motorn att "låsa sig" utan den smyger sakta neråt om jag ställer den högst upp. Har provat att skruva på den manuella skruven utan att få motorn att "låsa" sig.

 

När jag fyllde i olja så satte jag motorn högst upp, fyllde på i mitten skruven som är på sidan av burken(se bild), pumpade upp och ner motorn ca 5 ggr upprepade detta några gånger.

 

Kan det vara den manuella skruven som spökar? Visst är det den spårade skruven nere till vänster på burken...?

 

Har jag missat något? :/

 

Bifogar en bild på burken.

 

18618343_1398814693474955_596473988_o.jp

 

MVH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som du fått i förlite olja. Stod båten horisontellt vid påfyllning? Fyllde du ungefär samma mängd som du tappade ur? Toppade du med olja mellan dina upp/ nedtiltningar? Den sväljer ju olja när den fyller och luften försvinner ur systemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som du fått i förlite olja. Stod båten horisontellt vid påfyllning? Fyllde du ungefär samma mängd som du tappade ur? Toppade du med olja mellan dina upp/ nedtiltningar? Den sväljer ju olja när den fyller och luften försvinner ur systemet.

Jo båten stod horisontellt, fyllde på med olja mellan pumpningsrna, nu rinner det ut olja om jag pumpar upp och ner och öppnar påfyllnigsskruven( den på mitten av burken) Tolkar det som att systemet är fullt. Eller? :/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...