Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Brellan

Rengöra vägg och takklädsel

Rekommendera Poster

Hej.

Vi har en Nimbus 2600 med tygklädsel på väggar och tak. Båten luktar lite sunkigt och jag behöver tips om hur man bäst rengör tyget med något bra medel. Någon som kan dela med sig med bra tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem i en 2700.

Använde något mirakelmedel för bilklädslar, ja det blev bättre, detta är nu många år sedan så jag minns inte namnet på medlet.

 

Efter några år tapetserade vi om i förruffen, då den gamla textila klädseln lossnade, och det berodde inte på mirakelmedlet, den hade lossnat redan tidigare men vi hade lagat och lappat och sprutat in kontaktlim i sprayform inunder.

 

Det slutade med att den gamla klädseln slets ut och ersattes med traditionell vit klädeslmatta, ett jobb jag inte vill göra om, då det är ett helsike att tapetsera på dubbelkrökta ytor.

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja rekommendera denna produkt som används av många bilrecondare och privatpersoner.

Riktigt, riktigt bra och även billig (då den skall spädas 1-10% med vatten) luktar riktigt fräscht och kan användas som avtorkning eller med våtdammsugare Spraya på > låt verka > sug bort. 

http://www.bilvardsexperten.se/butik/tvattarengora/interior/bve-interior/

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min gamla Nimbus 29C var skrovbeklädnaden skitig och lite möglig på sina ställen. Hyrde en mattvätt ett dygn och köpte till tvättmedel till densamma. Attans vilken skillnad det blev!

Och så skitigt vattnet blev. Hade aldrig trott att det bodde så mycket skit i de väggarna.

Men bra blev det. Och inte var det speciellt jobbigt heller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ättika! Kör det i en blomspurta på väggar och tak, torka sedan av.
Sätt sedan en kopp i för och akterruff så slipper du ny påväxt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bilrekond brukar använda ozongenerator för att få bort dålig lukt. Åk och prata med någon bilrekond, de kan hjälpa dig ofta till en låg kosntad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bilrekond brukar använda ozongenerator för att få bort dålig lukt. Åk och prata med någon bilrekond, de kan hjälpa dig ofta till en låg kosntad.

Strålande idé, det måste dock vara rent först. Ingen recondare ställer in en sådan förrän det är rengjort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...