Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Nim26

APP som mäter laddningen!

Rekommendera Poster

 

 

Räckvidden är väl 10-20m?

GeoSafe larmet kostar lite mer men då kan du skicka ett SMS till båten och får reda på spänningen även om du sitter i Kuala Lumpur.

 

Håller med. Har man inte redan larm i båten är GeoSafe ett bra val.

Kostar 990:- i båtbutikerna nu. Kan köpas billigare på erbjudanden, vid mässorna i våras fanns den för 790:-

 

Larm betyder då att man får en signal till sig som säger att du håller på att tömma din batteribank!

ok då vet jag och tror att jag nöjer mig med 300kr alternativet.

tack för hjälp och tips.

mvh Jonas

 

 

Nää, med larm menade jag stöld-larm. Det är det GeoSafe framför allt är, sedan får man möjligheten att monitorera batterispänning på distans på köpet. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innan jag gjorde PARALELLKOPPLADE min så kollade jag ju givetvis upp hur osv då jag visste att fel kan bli mycket fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Räckvidden är väl 10-20m?

GeoSafe larmet kostar lite mer men då kan du skicka ett SMS till båten och får reda på spänningen även om du sitter i Kuala Lumpur.

 

Håller med. Har man inte redan larm i båten är GeoSafe ett bra val.

Kostar 990:- i båtbutikerna nu. Kan köpas billigare på erbjudanden, vid mässorna i våras fanns den för 790:-

 

Larm betyder då att man får en signal till sig som säger att du håller på att tömma din batteribank!

ok då vet jag och tror att jag nöjer mig med 300kr alternativet.

tack för hjälp och tips.

mvh Jonas

 

 

Nää, med larm menade jag stöld-larm. Det är det GeoSafe framför allt är, sedan får man möjligheten att monitorera batterispänning på distans på köpet.

 

Ok stöldlarm!! kan man ha sån tur? :) nä men det va ju inte riktigt det jag var ute efter.

jag har best en nu och då kan jag ha koll när jag är i båten och när jag kör osv, känns värt 300 kr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst finns det billigare batterikapacitetsmätare från Öster ! Om man bara förbrukar upp till 50A är ju denna svårslagen i pris. Shunt ingår också:

http://www.ebay.co.uk/itm/281829851821?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Det var som tusan! Nu hittar jag massor. Får söka igen. På den här var dock power consumption "low", inte mer detaljer än så. Man vill ju inte att tankmätaren ska ladda ur batteriet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igår monterade jag min IntAct Battery Guard och det tog väl 2 min efter att jag bäddat ur hela akterruffen som tog en kvart kanske!skönt o slippa det. det som tog ett litet tag var att få min mobil att fatta,,,men till slut så:) bara att slå på den blå tanden när man är i båten och kan få en status direkt.

Priset blev ink allt 374 kr och tog 3 dagar att få hem. kan rekommenderas. ps vill man ha ett stöldlarm så får man köpa ett sådant ;) ds.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...