Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Mackey

Första övernattningen i båten 2017

Rekommendera Poster

Sent valborgsfirande och mycket öl gjorde övernattningen oväntat plågsam.

 

Öl i kombination med en sovsäck som inte går att öppna skapar kraftig panik när det tränger på.

 

Annars är det skönt att båten är sjösatt, framförallt nu när våren kommit på allvar. Vi har en riktigt skön förmiddag i solen.

 

Hur har det gått för er andra?

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en natt i båten. Själv sov jag i kallingarna och med ett täcke så nr1 gick enkelt inatt. Har inte tagit toan till båten än och det var ett misstag insåg jag på förmiddagen då därför åkte jag hem för nr2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att mecka med lilla båten. En skadad axel och oväntat underhåll i form av en ny tank gör att allt tar lite längre tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två veckor till sjösättning, sedan skall det mastas på, stuvas... kanske en månad till första övernattning..? Har ingen panik, fortfarande är det kallt på morgonen och dimma i skärgården titt som tätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Eftersom jag har båten i sjön året runt och har förmånen att bo i Skåne med lite tidigare vår så har jag varit ute tre gånger redan i år. En gång i januari och en gång i februari. I lördags seglade vi till Ven och låg över två nätter. Nu kom vi precis tillbaka till hemmahamnen efter sex timmars segling med några kryss i vindar på 10m/s och i byarna upp till 17. Underbar segling med klarblå himmel. Det var segling när den är som bäst. Trötta men nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...