Dif1891 0 Postad 29 April , 2017 Hejsan! Får inte min Suzuki 15 hk att gå bra på fullgas, den vill liksom inte varva riktigt, vad kan felet vara? Mvh Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 485 Postad 29 April , 2017 4t eller 2t? Går den jämnt men är svag eller misständer den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dif1891 0 Postad 29 April , 2017 Hej, det är en 2t, den går bra när man gasar fullt, men när den börjar gå upp i varv så blir det liksom stopp, det lilla sista för att den ska börja plana och få upp varven finns inte, hoppas du förstår hur jag menar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dif1891 0 Postad 30 April , 2017 När jag ger fullt från tomgång så är den pigg direkt, men den varvar inte fullt ut, den liksom kvamnar, går tungt och vägrar plana, det gjorde den förr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 470 Postad 30 April , 2017 Först bör du klarlägga om felet är relaterat till bränslebrist eller tändningsfel.Börja med att pumpa på blåsan då motorn tvekar. Om detta inte hjälper, så fyll lite bränsle i en injektions eller bollspruta (kostar några kronor på apoteket). Dra på fullt och spruta in bränsle i insuget. Om du kan få motorn att öka i varv oavsett hur kortvarigt så sitter felet på bränslesidan. Detta är det mest sannolika och det är rengöring och läckagekontroll som gäller. Kolla att bränsleledningen är helt tät från tank till inloppet på bränslepumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dif1891 0 Postad 30 April , 2017 Okej, tack för svar, ska göra en check på slangar och testa med spruta, återkommer lite senare. Mvh Lars Först bör du klarlägga om felet är relaterat till bränslebrist eller tändningsfel. Börja med att pumpa på blåsan då motorn tvekar. Om detta inte hjälper, så fyll lite bränsle i en injektions eller bollspruta (kostar några kronor på apoteket). Dra på fullt och spruta in bränsle i insuget. Om du kan få motorn att öka i varv oavsett hur kortvarigt så sitter felet på bränslesidan. Detta är det mest sannolika och det är rengöring och läckagekontroll som gäller. Kolla att bränsleledningen är helt tät från tank till inloppet på bränslepumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser