Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Dif1891

Utombordare

Rekommendera Poster

Hejsan! Får inte min Suzuki 15 hk att gå bra på fullgas, den vill liksom inte varva riktigt, vad kan felet vara? Mvh Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4t eller 2t? Går den jämnt men är svag eller misständer den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, det är en 2t, den går bra när man gasar fullt, men när den börjar gå upp i varv så blir det liksom stopp, det lilla sista för att den ska börja plana och få upp varven finns inte, hoppas du förstår hur jag menar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag ger fullt från tomgång så är den pigg direkt, men den varvar inte fullt ut, den liksom kvamnar, går tungt och vägrar plana, det gjorde den förr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Först bör du klarlägga om felet är relaterat till bränslebrist eller tändningsfel.
Börja med att pumpa på blåsan då motorn tvekar. Om detta inte hjälper, så fyll lite bränsle i en injektions eller bollspruta (kostar några kronor på apoteket). Dra på fullt och spruta in bränsle i insuget. Om du kan få motorn att öka i varv oavsett hur kortvarigt så sitter felet på bränslesidan. Detta är det mest sannolika och det är rengöring och läckagekontroll som gäller. Kolla att bränsleledningen är helt tät från tank till inloppet på bränslepumpen.

     

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för svar, ska göra en check på slangar och testa med spruta, återkommer lite senare. Mvh Lars

Först bör du klarlägga om felet är relaterat till bränslebrist eller tändningsfel.

Börja med att pumpa på blåsan då motorn tvekar. Om detta inte hjälper, så fyll lite bränsle i en injektions eller bollspruta (kostar några kronor på apoteket). Dra på fullt och spruta in bränsle i insuget. Om du kan få motorn att öka i varv oavsett hur kortvarigt så sitter felet på bränslesidan. Detta är det mest sannolika och det är rengöring och läckagekontroll som gäller. Kolla att bränsleledningen är helt tät från tank till inloppet på bränslepumpen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...