Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Torgny-3055

Torkararm till searay

Rekommendera Poster

Hej är det någon som vet var man kan hitta delar till vindrutetorkaren. En liten plastbit där bladet sitter gick sönder när jag skulle byta blad.

Torgny.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej är det någon som vet var man kan hitta delar till vindrutetorkaren. En liten plastbit där bladet sitter gick sönder när jag skulle byta blad.

Torgny.

Och Mr Murphy har väl förstås sett till att vanliga torkarblad till personbilar inte passar på armen?

Men om så är fallet är det det absolut bästa, eller om du tvingas byta torkararm, se till att vanliga biltorkarblad passar, billigare, bättre kvalitet, i min mening är Bosch torkarblad de bästa! Flera olika sådana där plastbitar eller snarare "passbitar" brukar ju följa med då man köper torkarblad, till bilen.

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Murphy Sitter som ett T i plast som hade torkat. T et gör så att bladet vrids över den svängda framrutan.Det är en paralellarm.

Torgny.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok.

Delen längst ut på parallallarmen, det uppånedvända "T" är avsett att tryckas in i en pastbit som finns med i en del torkarblad till bilar. Jag köpte nya sådana torkarblad, visserligen på Seasea, efterom jag ändå handlade i den butiken just den dagen..

 

4993.jpg

 

4982-2.jpg

 

Om det ser ut som på dessa bilder så finns det hopp!

Bilderna ärligt snodda från Seaseas hemsida.

https://www.seasea.se/el/vindrutetorkare/blad-arm

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...