Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Ziff

Värde gammal katamaran?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Finns en gammal katamaran på min sambos gård som jag undrar om någon vet vad det är för märke/modell? Har försökt hitta någon skylt med beteckning men det enda jag hittar är texten CAS35 på skrovet. Har verkligen ingen koll alls på båtar och funderar på vad den kan vara värd finns segel/mast till den. Bifogar en bild dock jäkligt dålig.

 

post-110411-0-53343200-1492425480_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag tror det är en Distans 52. 5,20 lång om du kan mäta den? Googla på den får du se. Värdet? Max 3-4 tusen, inte mer.

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CAS35 är nog registreringsnumret från det nedlagda fritidsbåtregistret (slutet av 70-talet och fram till slutet på 80-talet). Det har inget med båtmodellen att göra. Men att båten har en registreringsbeteckning ger ju viss åldersbestämning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är beredd att hålla med, ser ju ut att väldigt lik en Distans 52.

En kompis hade en sådan för massa år sedan, som vi hade väldigt roligt med.

CAS32 är ett registreringsnummer från den tiden på 1980-talet då en regering som bara bestod av landkrabbor och osedvanligt maritimt inkompetenta politiker beslöt att vi skulle eller kanske inte skulle registrera fritidsbåtsflottan. Och då blev det väl nån kompromiss liksom den i kärnkraftsfrågan, vi beslutar något som varken blir bra eller mindre dåligt, bara förvirrande...

 

Tja, i nuvarande skick skulle väl jag kunna säga att max fem tusen, utifall den är komplett och lätt kan forslas bort på nån bra trailer, om det finns en bra väg i närheten. Eller om den kan baxas ned till sjön för bortbogsering.

 

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CAS35 är nog registreringsnumret från det nedlagda fritidsbåtregistret (slutet av 70-talet och fram till slutet på 80-talet). Det har inget med båtmodellen att göra. Men att båten har en registreringsbeteckning ger ju viss åldersbestämning.

 

Det gamla båtregistret förvaltas av Rixarkiver.

 

Det är bara att ringa dit och fråga. Be att få uppgifterna som finns mailade  i EXCEL-format. Om de protesterar be dem ta bort de personnummer som ev finns.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...