Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
pentaracer

Elan 42 HT

Rekommendera Poster

Jag har börjat snöa in på Elan 42 ht, gillar lösningen med 3 kabiner. Någon som har erfarenhet av dessa? Verkar ju vara en trevlig båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snubblat runt i en på mässa för en del år sedan bara. Rätt trevliga båtar med för priset ganska bra finish. Lite udda designlösnongar ibland som t ex på nya 30-fotaren. Ska man gå på internationella tester så är kvaliteten helt ok med. Dock en udda fågel i Sverige vilket på vår lilla marknad alltid blir en nackdel den dagen det är dags att sälja. Svenskarna verkar vilja ha Princes, Fairline och ett par till. Resten är ofta knepigt tyvärr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat snöa in på Elan 42 ht, gillar lösningen med 3 kabiner. Någon som har erfarenhet av dessa? Verkar ju vara en trevlig båt.

 

Har varit nära ett köp på en Elan 35

Testade och kollade flera stycken men det blev en Princess i slutändan.

Elan ligger ett eller två snäpp ned i kvalite mot Princess, ett tycker jag men vissa anser två snäpp.

Dock är bygget bra mycket bättre än "dåligt", mittplacerad styrning och andra udda lösningar tycker jag är lite kul och även bra.

Jämför man Princess 42 med Elan 42 så skall motsvarande Elan naturligtvis va betydligt billigare.

Igen, dock ser jag att sjödugligheten och gången i lite väder funkar mycket bra, ner med fören och du kan stå på genom klyvna vågor.

Designen är smakfull, motorrum ngt mindre än Princess men motorer och utrustning av kända kvalitetsmärken.

 

Hittar du ett bra välservat/skött exemplar så va inte rädd för en Elan 42.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...