Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Saphire

Argument mot en eltoa?

Rekommendera Poster

Hej!

Det är synd om min man, för han är händig, så allt elände som drabbar vår familj drabbar honom hårdast eftersom han får fixa det. Vi köpte en båt och sa att den skulle bli vår flykt från husrenoveringen, men så gick toan sönder. Jag studerar för tillfället så ekonomin är knapp, så goda råd om att köpa en dyr toa går bort (den här gången).

 

Till saken: Efter att ha läst runt så mycket det går verkar en el-toa med kvarn vara det mest driftsäkra man kan hitta. Ändå verkar väldigt många hålla fast vid sina handpumpade. Varför då? Kan ni ge mig bra argument emot en eltoa så jag kan begrunda är ni snälla?

Hink, skog och över relingen är inte fullgoda alternativ heller, även om det är billigt. Med två barn i båten som givetvis inte blir nödiga förrän man kastat loss så är en "riktig" toa ett krav.

 

Toaletten jag annars sett ut åt oss, pga bristande utrymme (och bankkonto) är en Johnson El Super Compact. Den passar kriterierna max höjd 360mm, max pris 3500. Jag förstår att den låter mer än de dyrare, men vi bor i båten max 10 nätter per år så jag tänkte att vi och våra båtgrannar kan stå ut. Någon som råder emot?

 

Jag vill helst ha min make tillgänglig till middags-sällskap, kortspel, öldrickning och bryggpromenader istället för bajsmeckande. Jag hoppas ni kan hjälpa mig fixa det.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man ström så det räcker.. finns det nog inga argument mot eltoa..

Om man bortder ifrån dom argument du redan sagt att du inte vill ha..

Sen finns ju såklart andra liknande argument som.. "tänk om barnen stoppar ner en skiftnycket.. så kvarnen går sönder" osv..

Nä kör på eltoa.. smidgt och bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har man ström så det räcker.. finns det nog inga argument mot eltoa..

Om man bortder ifrån dom argument du redan sagt att du inte vill ha..