Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Nim26

Dax att köpa filter mm

Rekommendera Poster

Hej

jag vill bara dela med mig och tipsa om ett bra ställe att beställa alla service delar ist för att köpa dyrt på kända båttillbehörs affärer.

3e året nu som jag bara mailar Martin Axelsson på Axelsson Marin AB

numera så vänder jag bara förra årets mail men första gången när jag inte var säker på vilka artikelnr osv så fixade han allt detta.

Jag skrev bara vad det var för motor och årsmodell så kom det tillbaka pris och ev alternativa artiklar.

2-3 dagar senare har man det på posten:)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tips men personligen är det på hösten innan upptagning som jag byter olja, filter, etc.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå anlitat Ax-marin i Strömstad, grymt duktig på vad som behövs till olika motorer och snabb service dessutom billig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tips men personligen är det på hösten innan upptagning som jag byter olja, filter, etc.

Japp så är det, varmkörning och sedan olja och filterbyte.(Även kontroll ev byte av anod i värmevxl på hösten.)

 

Men övriga filter (vevhusF, luftfilter, dubbla bränslefilter byter jag efter första vårturen så att ev smuts som leget under vintern osv åker in i dom gamla filtrena, och sen vet man att man har nytt o fint inför kommande säsongen.

Även ny Impeller åker ju in på våren och iår nya remmar.

spelar ju ingen roll när man handlar iofs men hur som helst bra ställe att handla på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mkt trevliga o tillmötesgående samt bra priser.Även jag handlar här!//Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...