Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Kenneth_S

Vart lämna i dieselspridare i Göteborg...?

Rekommendera Poster

Har plockat dän turbo för köp av uppgradering nu i vår. Har även plockat ur spridarna för tryckning och vad man nu gör mer med dem. 

 

Har ni något tips på bra och kunnigt ställe i Göteborg (med viss omnejd...) att lämna in spridarna på så att jag får fixat dessa innan sjösättning?

 

Ser fram mot svar.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blombergs dieselservice 

 

Vill minnas att det finns nån kille i området runt Bohus som sysslar mycket med pumpar och spridare också

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blombergs dieselservice

 

Vill minnas att det finns nån kille i området runt Bohus som sysslar mycket med pumpar och spridare också

Topp, tackar :)

 

Kan det vara Scandinavia Turbo i Surte du menar? Jag har varit i kontakt med dem men fick inga prisförslag alls när jag frågade om det. Kan bli kontakt med dem igen ändå, hört från annat håll att de är bra...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen El och Diesel i närheten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

av där du finns, vart annars?

Vad är det för fel på dej då? Ts frågar om ngn i Göteborgsområdet förmodligen för att han vill ha tips, eller har jag fel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på mig, kanske misstolkade jag vad Ts menade. Jag menade att El & Diesel finns utsprida över hela landet och även i Göteborgs trakten och kanske i närheten av där denne finns.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på mig, kanske misstolkade jag vad Ts menade. Jag menade att El & Diesel finns utsprida över hela landet och även i Göteborgs trakten och kanske i närheten av där denne finns.

Ok, men har man eget fordon och kan transportera sig så är nog inte en mil hit eller dit någon fara bara jobbet blir bra gjort!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är ett företag som heter El och Diesel, så har jag inte sett något sådant i Göteborgsområdet nej... Aldrig hört talas om någon firma med det namnet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

av där du finns, vart annars?

Vad är det för fel på dej då? Ts frågar om ngn i Göteborgsområdet förmodligen för att han vill ha tips, eller har jag fel?

Du har rätt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag googlade El och Diesel och Björlanda bil och maskinservice dök upp de är anslutna till dem, tror att det är de som är auktoriserade av Bosch som ibland har el och diesel i sitt firma namn. Det fanns även någon firma i Uddevalla.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag googlade El och Diesel och Björlanda bil och maskinservice dök upp de är anslutna till dem, tror att det är de som är auktoriserade av Bosch som ibland har el och diesel i sitt firma namn. Det fanns även någon firma i Uddevalla.

 

Topp, tackar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ute och pratade med Maria på Björlanda Bil och Maskinservice, fick kanonbra och raka svar så jag lämnade in mina spridare där :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hämtat spridarna tryckta och fina, även bytt spetsar i dem. Kan mycket väl rekommendera Björlanda bil och maskin. Kunniga, seriösa och snabbt arbete

 

Hade kontakt med Maria, en rasande trevlig tjej :)

 

Har nu även beställt en ny uppgraderingsturbo 165 hk, så nu ska väl båten göra minst en massa knop plus att den bör gå bättre... Båtsäsong 2017, nu är vi på gång :) :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad kostade det att fixa spridarna.

Torgny

6 spridare, bytta spetsar plus en mutter som inte var nåt att göra åt = 3875:-, överkomligt tycker jag :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...