Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mackey

Nattugglorna - vilka är vi

Rekommendera Poster

Lite nyfiket undrar jag:

Varför skriver flera av oss på MG mitt i natten?

Finns det inget bättre att göra?

 

Det är ju minst sagt lite korkat att ägna tid åt MG om det är så att man borde sova och det borde jag nu, men kan inte. I morgon (senare idag) är jag trött och kanske lite tjurig. Jobbet går trögt och efter lunch infinner sig paltkoman, en paltkoma som inte hundra koppar kaffe hjälper mot.

 

Hundra koppar kaffe gör istället att det blir svårt att somna nästa kväll eller att sova ordentligt. Nu är cirkusen igång.

Svårt att sova, MG, paltkoma, kaffe, vila efter jobbet, svårt att sova på natten, MG, paltkoma, kaffe... Ja ni fattar säkert.

 

Så har jag det ibland.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är en hoande rattugglla. Hoo-hoo hoo-hoo. Alltså kör lastbil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är periodare, fast igår somnade jag på rätt sida midnatt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egenföretagare med flexibel arbetstid funkar. På natten är det lugnt och skönt utan störande element.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag reser ibland. Eftersom jag inte alls hänger på att festa så sitter jag i hotellbaren eller på rummet kl 22 på kvällen och kollar Maringuiden innan jag nattar. På grund av tidsskillnaden verkar jag skriva mitt i natta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag älskar den stunden på kvällen mellan elva och ett då man kan ligga i soffan i ett helt tyst hus o surfa runt på maringuiden och läsa om olika projekt mm. Tyvärr så behöver jag inte så mycket sömn, så om jag lade mig tio på kvällen så skulle jag vakna utvilad klockan tre på morgonen. Man skulle kanske byta arbete o börja dela ut morgontidningar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ibland svårt att somna och sätter mig då gärna och läser vad ni nattugglor har skrivit. Försöker hålla mig ifrån att skriva själv då det för mig sätter igång alla funderingar om projekt jag har, vilka ibland är anledningen till att jag inte kan sova.

Visst är båtägandet kul ibland? :D 

Önskar att jag inte behövde så mycket sömn. Ligger nog på ca 9 timmar/natt för att det ska funka och jag ska känna mig vass i huvudet. Sällan jag får det och därför (inbillar jag mig) är jag sällan vass. :o 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Av födsel å ohejdad vana......nattuggla.  När barnen har  lagt sig å allting klart i köket å huset å pannan kollad så infinner sig viss ro. Då tar man å kollar MG. På dan så äre jobb å tusen andra saker.

Å när jag ute å kör på natten vilket jag gör gärna å ofta så kan jag inte liksom surfa å se på vägen samtidigt. Fast det finns vissa som stirrar på sin GPS skärm istället för på vägen. Å en å annan tradarchaufför har vi hört kollat lite video. Jag kan förså men där sätter jag en absolut gräns. Bla bländningen från skärem försöt seendet, då har jag inte nämnt uppmärksamheten. Den kan man tappa även om man lyssnar på musik. Jag vet att jag ökar farten om jag lyssnar på Liszt´s Ungersk Rapsodi nr 2 i bilstereon. Så jag har slutat med det!

 

Sen hörrni, inbilla er inte att det blir bättre när man blir pensionerad. Fel uttryckt, när inte jobbet kallar som vanligt i svinottan.

 

När det gäller segling så är jag åsså ute på natten. Från Amsterdam till Borkum på nätterna med "hundvakten", fast efter tre sådana nätter är man mör. (från kl 22 till ca kl 04...huga) Då måste man få sova ut på morgonen till 9.

 

Så möter ni mitt i natten en båt som liknar en Fingal å en trött gestalt hängandes över rorkulten å taskigt skotade segel så skulle det kunna vara jag.... smyger han in i viken vid 02 tiden å lägger i ankaret tyst å sedan beslår seglet bara lite sådär då är det väldigt troligt det är jag. Ser det ut som om ingen fanns ombord, båten verkar övergiven å solen lyser, kl 8 på morgonen men "skepparn" snarkar under däck....ja då är det jag.

Hoppas det blir så snart

:)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fått diagnosen nattuggla av min familjeläkare tillåmed :). Han gav mig sömntabletter ett tag för att kunna jobba dagtid. Men det var ju ingen bra långsiktig lösning så numera kör jag också lastbil istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då jag reser mycket i mitt arbete (jobbar med entreprenadjuridik inom byggbranschen) så är det vanligt att jag sover på hotell. Då jag också har svårt för att somna i någon annan säng än min egna, spenderar jag dygnets sista och första timmar på Maringuiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, då var det dags igen...

Den här natten får jag nog skylla mig själv. Vaknade med huvudvärk och tog "av misstag" en Treo (innehåller koffein) och ligger nu sömnlös, men utan huvudvärk.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
På 2017-02-13 på 22:08, Ruskpricken säger:

 

 

Så möter ni mitt i natten en båt som liknar en Fingal å en trött gestalt hängandes över rorkulten å taskigt skotade segel så skulle det kunna vara jag.... smyger han in i viken vid 02 tiden å lägger i ankaret tyst å sedan beslår seglet bara lite sådär då är det väldigt troligt det är jag. Ser det ut som om ingen fanns ombord, båten verkar övergiven å solen lyser, kl 8 på morgonen men "skepparn" snarkar under däck....ja då är det jag.

Hoppas det blir så snart

:)

 

Ett problem med att segla ihop med min gode vän "Ruskpricken" är att han inte vaknar på morgonen, utan första frukosten blir långt fram på förmiddagen - dessutom är han en "fryslort".

Själv är jag dödstrött när Aktuellt i TV2 börjar. 

I morse vakade jag strax efter kl 04.00 - "pigg som löken" - men tvingade mig ligga kvar i sängen till några minuter för 06.00. Det är inte alltid jag klarar att ligga kvar så länge. Jag har ju en rygg som ofta vill annorlunda.

Helst skulle jag vilja gå ner i källaren och börja jobba -kanske rent av kl. 05.00. Det skulle dock inte min hustru uppskatta, då hon kan sova hur länge som helst på förmiddagen.

Stunden i sängen på morgonkvisten blev funderingar på vad jag skall göra idag. 

1; Göra klar en akut gitarreparation för en av vår gitarrorkesters medlemmar.
2; fortsätta med en annan gitarreparation genom att tillverka/göra klar en extra stränghållare.
3; Tillsyn av båten och varmkörning av motorn.

4; Åka till Smögen efter middag och lämna den reparerade gitarren. 
5; felsöka och reparera en ytterbelysning vid Smögens missionskyrka. När jag skulle göra det härom dan började det regna så otrevligt att jag avstod från att fortsätta arbetet.

Sen får vi se om jag hinner med nåt mer under dagen. Arbetsuppgifter saknas inte.

Den lugna stunden på morgonen ägnar jag mig åt att kolla Maringuiden, läsa tidningar på nätet och svara på "Ruskpricken" senaste mail och lösa Sudoku mm.

strax före 08.00 kokar jag kaffe och dukar fram frukosten och försöker väcka upp hustrun.

Sen är det dags för dagens id - vilket är ett ålderdomligt uttryck för; flit, strävan, trägenhet, idoghet, knog - allt enligt  https://www.synonymer.se/sv-syn/id




 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha..ha..ha...harru inte fattat det? Det är skönt att kliva upp till dukat frukostbord kära Thallatha.

:D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan, Ruskpricken säger:

Ha..ha..ha...harru inte fattat det? Det är skönt att kliva upp till dukat frukostbord kära Thallatha.

:D

 

Vem är det som får duka det frukostbordet!? :unsure:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...