Gäst Postad 6 Februari , 2017 Dubbelskrov vete tusan, finns säkert båtar som har men... vanligast är enkellaminat. Sedan finns båtar som är byggda i sandwich-laminat, men det är nyare och dyrare båtar som regel. Vanligt är då att de är sandwich ner till vattenlinjen, sedan är det enkellaminat under, men det finns undantag. Vill du bli av med kondens på skrovet löser du det med isolering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 Februari , 2017 Ännu en liten småpkorkad fråga från mig men vill fråga för att få veta. Gammal är jag men inte så klok. Jag har haft tre kölbåtar, den första var en träbåt, och alla har haft enkelskrov. Hur vanligt är det med dubbelskrov i segelbåtar? Är det lite farligare att segla med enkelskrov med tanke på om man kör på något för då slutar det så klart illa om det blir ett hål? Är det mindre kondens och håller dubbelskrovsbåtar bättre temperatur mot enkelskrov? Bättre att fråga än att förbli ovetande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 Februari , 2017 Dubbelskrov vete tusan, finns säkert båtar som har men... vanligast är enkellaminat. Sedan finns båtar som är byggda i sandwich-laminat, men det är nyare och dyrare båtar som regel. Vanligt är då att de är sandwich ner till vattenlinjen, sedan är det enkellaminat under, men det finns undantag. Vill du bli av med kondens på skrovet löser du det med isolering. Så pass. Trodde det var vanligt med dubbelt. Tack för svaret Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser