Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Itchy

Över Atlanten

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag haller pa att planera för att korsa Atlanten i slutet av 2018.

 

Jag är en smabarnsfar och ämnar genomföra överfarten utan familj för att sen mötas upp i Västindien.

 

Söker nu efter ett par seglare med i alla fall nagorlunda erfarenhet erfarenhet som vill prova pa en sadan här lite längre seglats.

Jag tänker mig egentligen ingen betalning med undantag av att vi delar pa matkostnader.

 

Baten är en Malö 106.

 

Intressenter?

 

Mvh/

Henri

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Något sådant hade jag kunnat tänka mig men kan tyvärr i dagsläget omöjligt säga vad jag gör nästa år...

 

Är själv ute på vad jag kallar en längesegling men tror att jag är hemma till hösten eller när pengarna tar slut...

 

Är själv medlem i Ocean Seglar Klubben... har dock ännu inte korsat någon ocean men klubben är öppen för oss som har drömmar...

 

www.osk.org

 

Fair winds

 

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv tänkt göra samma resa lite längre fram än 2018 men i en liknande båt, en najad 343 så jag är väldigt intresserad av att höra hur din båt klarar resan, kommer det finnas någon blogg eller liknande?

 

Jag gjorde samma resa 2013 men i en större båt, en Morgan 51 Out island och det var en trevlig erfarenhet!

 

Lycka till på resan!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul! Då kanske vi ses. Vi planerar att fia jul på kanarieöarna 2018 och direkt därefter sätt kurs mot Martinique.  

Några bemanningstips: Oceanseglarklubben har ett forum där båtar och gastar annonserar och jag vet åtminstone några som funnit varandra där. Antar att JRSK har något liknande. Kan vara värt ett försök. Annars finns internationella sidor som du också kan prova tex.http://www.crewseekers.net/ och det finns säkert fler. Ett annat sätt är att bemanna upp båten på plats i Las Palmas. Där brukar det finns gott om gastar som söker båt över till Karibien, särskilt i samband med ARC. Fast jag förstår om du åtminstone vill ha minimumbemanningen klar i god tid.

 

Lycka till på resan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tips!

 

Jag vet att jag är tidigt ute och att fa kan planera sa langt i förväg.

Saken är att jag bor i Tyskland och kommer vara i Sverige i sommar och hoppades kunna träffas.

Vill helst göra överfarten med svenskar, later kanske märkligt, är bekväm med engelska vilket jag talar dagligen med familj men när det kommer till segling och batliv är jag tyvärr inte flersprakig...

 

Det blir nog till att ordna besättning om ett ar men jag försöker nog lite löst under 2017 i alla fall.

 

Angaende blogg eller dylikt är jag väldigt dalig. Aldrig varit pa Facebook, Instagram eller liknande.

Men jag kan gärna lägga upp en rapport nagon gang här pa MG.

 

En Najad 343 ska väl klara det galant, vilket jag för övrigt ocksa förväntar mig av Malön.

 

Ground Control, vi syns pa Kanarieholmarna!

 

mvh/

Henri

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...