Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Lasse-L

Båtmässan i Blöteborg

Rekommendera Poster

Ja den är ju det. Och i år är inköps/önskelistan längre än vanligt.

Ny utombordare, hydraulstyrning, ratt och en tank skall köpas.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja den är ju det. Och i år är inköps/önskelistan längre än vanligt.

Ny utombordare, hydraulstyrning, ratt och en tank skall köpas.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Berätta gärna om ni kommer på nån anledning till varför det var värt tiden..

Kan nämligen ev tänka mej att gå en gång till... om jag bara kommer på en vettig anledning.

Kan inte komma på någon själv.. men eftersom så många går.. så finns det ju anledningar. Kanske nån som passar mej åxå.

Ha det gött... å snart sjösättningstider..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo jag går för att klämma och trycka på nyheterna

Samt prata med säljare, under åren så har man lärt känna några stycken.

Haver via mässan köpt bla. AIS, Radar, Autoprop propeller, VHF, Ekolod, Segel, Verktyg, Dieselmotor, mm, mm.

Det är lättare att pruta när man går från monter till monter.

Ett besök på träbåtsavdelningen är en lisa för själen.

Lotter köps för att "stödja" ideella organisationer.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara träbåtsavdelningen är värd besöket, även om jag är part i målet enär min käre far är där och ställer ute varje år.... =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 30 mil enkel resa men tycker att bara träbåtsrummet är värt det, gå och titta på juvelerna, lyssna på en tändkulemotor, se hantverken och naturligtvis köpa en lott till träekan

Vinner jag den någon gång så blir den en prydnad i vardagsrummet

 

Gillar resten av mässan med, det ger en försmak på våren och vad som komma skall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara träbåtsavdelningen är värd besöket, även om jag är part i målet enär min käre far är där och ställer ute varje år.... =)

Varit inne och tittat på träbåtarna och det roligaste är inte båtarna, utan dessa goa gubbar som älskar att berätta om sina båtar

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ju som tradition att köpa på mig oanvändbara båttillbehör, som den där expanderkilen.

Förra året köpte jag seglarskor som jag gick snett i redan efter några veckor. Fick gå till en skoaffär och köpa Timberland istället. Jag skall försöka att bryta den traditionen.

 

Jag skulle väl egentligen behöva en ny kikare, men det är för dyrt.

Nya flytvästar står på önskelistan också, sådana får prioriteras.

 

Men jag har köpt en väldigt praktisk kittel att koka vatten i, en sån där som visslar när vattnet kokar.

Även jag har kompisar på träbåtsavdelningen, och i SSRS-monter, en av dessa medverkar i båda.

Så kan man titta på alla opraktiska familjebåtar, där man slösat bort utrymmet till stora öppna ytor som är relativt oanvändbara på båtar som skall användas i vårt klimat, sådana som passar bättre i medelhavet eller i Florida.

 

Sedan kan man ju köpa korv och medel att behandla sina glasögon med så man slipper imma.

Och alla dessa mirakelmedel, putsmedel för smutsig gelcoat, oxiderade smycken och prydnadssaker, ja man kan även använda medlet mot kolik och baksmälla... 

 

Och jag bor inte 30 mil ifrån, endast fem hållplatser med femmas spårvagn, så jag kan ju inte skylla på "lång väg".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Betydligt roligare att titta på ångmaskiner på den andra, stora båtmässan. Träbåtar luktar bara arbete.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska kolla på bl a flytvästar, ny eller utbytesturbo, PSS-tätning till propelleraxeln... Och lite till :)

 

Så något finns allt att titta på :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...