Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Bosse

Är du seglare eller inte?

Rekommendera Poster

 

 

 

 

 

17/18. Man är nog en seglare ändå.

(sned)seglare med ständigt dåligt humör då? :P

 

/B

Japp.
Det skulle vara en ära och ren glädje att få dricka en öl med på en brygga nån gång.

 

/B

Det går ju inte förstår du väl, då brister ju min otrevliga fasad. ;)

:) man måste vara mån om sin image, men jag skulle inte skvallra.

 

/B

Både Thallatta (Tommy) och smoegen (Stefan) har träffat mig och vill nog helst inte uppleva samma mardröm igen.

 

Faktum är att på den gamla tiden, 2003- och framåt några år var vi ett trevligt gäng som träffades och tog oss några öl och även kräftskivor skålades det på. Men numera så är det mest gamla sura gubbar kvar. B)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

17/18. Man är nog en seglare ändå.

(sned)seglare med ständigt dåligt humör då? :P

 

/B

Japp.
Det skulle vara en ära och ren glädje att få dricka en öl med på en brygga nån gång.

 

/B

Det går ju inte förstår du väl, då brister ju min otrevliga fasad. ;)
:) man måste vara mån om sin image, men jag skulle inte skvallra.

 

/B

Både Thallatta (Tommy) och smoegen (Stefan) har träffat mig och vill nog helst inte uppleva samma mardröm igen.

 

Faktum är att på den gamla tiden, 2003- och framåt några år var vi ett trevligt gäng som träffades och tog oss några öl och även kräftskivor skålades det på. Men numera så är det mest gamla sura gubbar kvar. B)

 

 

Nu är jag ju lite självplågare av rang, så "mardrömen" Pseudonym upplever jag gärna.  ;) 

 

Han är egentligen en "go gubbe" som de flesta Göteborgare och snällheten och hjälpsamheten personifierad, men ibland med en lite väl vass tunga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

 

 

17/18. Man är nog en seglare ändå.

(sned)seglare med ständigt dåligt humör då? :P

 

/B

Japp.
Det skulle vara en ära och ren glädje att få dricka en öl med på en brygga nån gång.

 

/B

Det går ju inte förstår du väl, då brister ju min otrevliga fasad. ;)
:) man måste vara mån om sin image, men jag skulle inte skvallra.

 

/B

Både Thallatta (Tommy) och smoegen (Stefan) har träffat mig och vill nog helst inte uppleva samma mardröm igen.

 

Faktum är att på den gamla tiden, 2003- och framåt några år var vi ett trevligt gäng som träffades och tog oss några öl och även kräftskivor skålades det på. Men numera så är det mest gamla sura gubbar kvar. B)

Nu är jag ju lite självplågare av rang, så "mardrömen" Pseudonym upplever jag gärna. ;)

 

Han är egentligen en "go gubbe" som de flesta Göteborgare och snällheten och hjälpsamheten personifierad, men ibland med en lite väl vass tunga.

Du är alltför ödmjuk Tommy. Har du inte märkt att jag även har två horn i pannan, bockfötter, och en svans?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Du är alltför ödmjuk Tommy. Har du inte märkt att jag även har två horn i pannan, bockfötter, och en svans?

 

Jo vist märks det ibland, men vem har inte det. 

 

När man ger ett omdömme måste man väga in allt.

 

Som du säkert vet när det gäller oss här ute, så skräpper vi aldrig.Vi säger som det är.

 

Du kan ju fråga han som ligger förtöjd här.Efter att ha seglat i ca 4 timmar och i 5/6 knop

 

https://www.vesselfinder.com/?mmsi=265747440

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visserligen lite sent men käre Thallatha, om jag så bodde i tusen på din BVästkust skulle jag inte kunna skilja på flytande sommartugor med flaggstång för lakansktork. Om man möjligen målade den ena grön å den andra röd så skulle jag kunna säga vilken som skall segla om styrbord.

 

Sen har du fortfarande inte fattat, jag seglar inte varken på eller i Grodhavet, grodorna är förrexten länge sedan utrotade. Nä, jag använder den som en enkel vattenväg för att komma ut genom slussen till det nästan salta havet. Så salt som du har kan man inte ha, då får man abstinens så fort man lämnar det området Det skulle inte duga.

Huga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visserligen lite sent men käre Thallatha, om jag så bodde i tusen på din BVästkust skulle jag inte kunna skilja på flytande sommartugor med flaggstång för lakansktork. Om man möjligen målade den ena grön å den andra röd så skulle jag kunna säga vilken som skall segla om styrbord.

 

Sen har du fortfarande inte fattat, jag seglar inte varken på eller i Grodhavet, grodorna är förrexten länge sedan utrotade. Nä, jag använder den som en enkel vattenväg för att komma ut genom slussen till det nästan salta havet. Så salt som du har kan man inte ha, då får man abstinens så fort man lämnar det området Det skulle inte duga.

Huga.

 

Fast du är ju trotts allt inne på rätt linje.

 

På den gamla goda tiden, när det fortfarande var lite ordning på saker och ting var det just den röda färgen på den ena sortens båtar och på hemmabyggena hade man aldrig blandat i nån gul gelcoat för att få fram den gröna nyansen utan behöll grundfärgen som den är.

 

Då du bor där du bor, så är du alltid grodhavsseglare, även om nu din håg står till att segla hem från Medelhavet. En sak som jag aldrig har förstått varför. 

 

Varför segla över Biscaya när man kan segla på Bohuskusten och Norska Sörlandet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...