Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Frigolit är inget vidare. Däremot kan man väl använda Polyuretanskivor Boncell?säljs på båtaffärer och används som distansmaterial i båtskrov.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag har ett annat alternativ som jag vet fungerar, utan en sån "mastodont" till Motorfäste.

Sök på "PROBOX 150" på nätet, alternativt titta på annon sidan här Marinbörsen.

Ser det intressant ut så hör av dig så får du mer information.

/Kent Westin 070-3405143

kent-westin@telia.com

 

 

Redigerad av Kent_W

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Probox... Intressant! God ide, men försent. Bygget är redan klart. Akterspegeln är nu höjd 5 tum, och undersidan har fått skrovform. Blir mycket intressant att se hur det kommer att funka.

 

 

post-110079-0-85664400-1489622339_thumb.jpg

post-110079-0-89892400-1489622408_thumb.jpg

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla idéer!  Får väl passa på att visa några bilder på det färdiga resultatet. Installationen fungerar över förväntan! :) Motorn är i bra höjd över ytan och inget vatten i motorbaljan. Vattenlinjen oförändrad trots 100kg extra vikt, tack vare att bracketen har sin egen flytkraft. Ekipaget toppar 33 knop och går märkbart stadigare. Och bränsleförbrukningen..... det är som natt och dag jämfört med 2-taktaren. 

 

 

IMG_20170521_182212.jpg

IMG_20170529_110903.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev det XL-rigg också? Ser grymt bra ut! Snyggt plastat och tror du gjorde rätt med baljan under och höjningen av akterspegeln:)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Jajjamen, Blev en Suzuki DF150APX med xl-rigg. En nyhet från Suzuki 2017. Har bara kört 13 timmar ännu, men den verkar passa båten perfekt. Grymt stark. Tappat 6 knop i toppfart jämfört med min gamla DT200, men har en mycket bättre vrid i låga farter. Båten går bäst i 20 knop, så toppfarten är inte så viktig. Bränsleförbrukningen är bara 1/3 del av tidigare. På 13 timmar har jag förbrukat 110 liter bensin, men under inkörning, så det har gått lugnt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...