Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Salty

Black Friday

Rekommendera Poster

Verkar ju bli en hysterisk helg i slutet på veckan.

 

Tänkte det kunde vara kul att höra om någon tänkt göra ett fynd? Skulle vara kul och få höra om lite inspirerande projekt för den långa vintern ☺

 

Uppdaterar med nya batterier, blir bly Tudor 80, och har sneglat på en hook and more hos Erland.

 

Sen blir det väl alltid lite spännande att knalla runt, kommer nog att snegla på lite ledbelysningen o se vad som finns ☺

Redigerad av Salty
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får gåshud när det vankas risk för kö...

Vore nåt för skolungar att tjäna extra på. Ta beställningar och betalt. Sköta köandet.

Själv betalar jag nog hellre white vardag- pris när inte alla andra handlar.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett sätt för handlare och tjäna pengar på,ibland ser man halva priset på produkter,måste vara bra förtjänst som vissa handlare har,surt för dom som betalat det vanliga priset,jävla skojeri.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Familjeutflykt på lediga dagen och besökte bl.a. ovan nämnda butik.

Mycket glest med folk, vart ingen större rusch men såväl härligt att gå bland hyllorna och fundera på vad som kunde vara intressant inför kommande säsong ☺

 

Blev batterier, hook & moor, kablage.

Sedan tidigare är det inhandlat solpaneler med tillbehör, ny installation för landström, batteriövervakning, flödesmätare och nya lanternor med led.

 

Ser riktigt fram emot vinterns arbete. ☺

Redigerad av Salty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Där jag är just nu i livet med två ynglingar 1 & 4 år så är det ganska intensivt. Då är det fantastiskt skönt att få en timme för sig själv. ☺

Har en to do list, den är lagom lång och försöker förbereda mig genom noteringar för bland annat inköp under vintern, uppdateringar som ska göras, på lång o kort sikt. Lista på vad som togs hem ifrån båten och vad som vi saknade etc.

 

Brukar nyfiket läsa igenom de flesta trådar då jag är nybörjare med båt (bara haft mindre styrpulpet under ett par år)

 

Jag verkar ju hitta fler önskemål varje gång jag tittar till pärlan ☺

Redigerad av Salty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Jag känner också många kvinnor som gillar det. Själv hatar jag att drivas runt i det stora möbelvaruhuset i den snitslade banan. Det bara kryper i mig.

Men, kommer jag in i en båttillbehörsbutik eller på Classe, då är jag nog som alla kvinnorna i andra typer av affärer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Jag känner också många kvinnor som gillar det. Själv hatar jag att drivas runt i det stora möbelvaruhuset i den snitslade banan. Det bara kryper i mig.

Men, kommer jag in i en båttillbehörsbutik eller på Classe, då är jag nog som alla kvinnorna i andra typer av affärer.

Verkar inte helt ovanligt. Dom kallar ju biltema för gubbdagis. Där kan tanterna lämna och hämta sina gubbar när dom driftat klart.

Samma är det ju med idrott.. jag håller gärna på själv 5-10 ggr i veckan men blir snabbt som f uttråkad av att kolla på andra som håller på.

Tur inte alla e som jag. Då skulle det inte finnas superstjärnor som Zlatan mm. eftersom ingen skulle betala för att titta..

För de e sjukt vilka prestationer dom driver sig till att göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ju äldre man blir desto mer skeptisk blir man till shoppinghysterin. Kommer inte ens handla fiskegrejer i år :)

 

Köa för att spara några hundra? Nä. jag slipper hellre stressen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Jag känner också många kvinnor som gillar det. Själv hatar jag att drivas runt i det stora möbelvaruhuset i den snitslade banan. Det bara kryper i mig.

Men, kommer jag in i en båttillbehörsbutik eller på Classe, då är jag nog som alla kvinnorna i andra typer av affärer.

Verkar inte helt ovanligt. Dom kallar ju biltema för gubbdagis. Där kan tanterna lämna och hämta sina gubbar när dom driftat klart.

Samma är det ju med idrott.. jag håller gärna på själv 5-10 ggr i veckan men blir snabbt som f uttråkad av att kolla på andra som håller på.

Tur inte alla e som jag. Då skulle det inte finnas superstjärnor som Zlatan mm. eftersom ingen skulle betala för att titta..

För de e sjukt vilka prestationer dom driver sig till att göra.

Håller med förutom att Zlatan med fler superstjärnor inte drivs av annat än otroliga berg av pengar som dom tjänar på sitt självuppoffrande beteende:)) Redigerad av Ivan65

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med några minuters mellanrum damp e-mail efter e-mail ner i inkorgen från alla stora båttillbehörsfirmor straxt innan lunch. Konstaterar nöjt att jag inte kommer ge mig ut i detta hysteri utan samlar kraft till "allt för sjön" i vår där jag brukar göra säsongens "större" inköp. I vår blir det extra roligt då jag hämtar nya båten imorgon! :)

/N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Precis så beter sig många, mest kvinnor jag känner... dom älskar att gå runt i affärer, marknadsplatser mm. å se om dom råkar dyka på nåt dom inte kan klara sig utan...

Själv kan jag inte i min vildaste fantasi komma på att det skulle vara ett tidsfördriv... om jag inte visste vad jag letar efter..

Kul å Grattis ändå. Bugar å bockar. Önskar åxå det måstet skule vara en njutning för mej..

:)

Jag känner också många kvinnor som gillar det. Själv hatar jag att drivas runt i det stora möbelvaruhuset i den snitslade banan. Det bara kryper i mig.

Men, kommer jag in i en båttillbehörsbutik eller på Classe, då är jag nog som alla kvinnorna i andra typer av affärer.

Verkar inte helt ovanligt. Dom kallar ju biltema för gubbdagis. Där kan tanterna lämna och hämta sina gubbar när dom driftat klart.

Samma är det ju med idrott.. jag håller gärna på själv 5-10 ggr i veckan men blir snabbt som f uttråkad av att kolla på andra som håller på.

Tur inte alla e som jag. Då skulle det inte finnas superstjärnor som Zlatan mm. eftersom ingen skulle betala för att titta..

För de e sjukt vilka prestationer dom driver sig till att göra.

Håller med förutom att Zlatan med fler superstjärnor inte drivs av annat än otroliga berg av pengar som dom tjänar på sitt självuppoffrande beteende:))

Det är nog lätt räknat dom superstjärnoe som lyckats bli just stjärnor för att dom vill tjäna pengae. Domso e bäst skulle förmodligen vara det utan pengarna.. däremot skulle dom inte haft möjligheten att bli lika bra plus vi skulle inte veta om dom efterson dom skulle "jobba i det tysta"

Pengarna kommer ju från att tillräckligt många är tillräckligt intresserade.

Kolla bara på alla som e me på tv.. e dom med tillräckligt många gånger så e dom kändisar å då kan dom vara med i kändus-lek-tv.. mm.

Fast sånt kunde jag kara mej utan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett sätt för handlare och tjäna pengar på,ibland ser man halva priset på produkter,måste vara bra förtjänst som vissa handlare har,surt för dom som betalat det vanliga priset,jävla skojeri.

 

Det är nog precis tvärt om för många hadlare, som känner att de måste hänga på denna amerikanska modetrend.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det är inte helt osunt heller. Den gamla hederliga rean i ny version. Den var avsedd att sälja ut det som ändå skulle bli omodernt nästa år. Gamla järnhandlare behövde inte rean, 4 tum galvat skulle ändå säljas nästa år. Dessutom hade de gott om kapital och lagret var en bra sparbössa. Idag snurrar hjulen fortare, man ska inte ha kapital som inte arbetar, det anses inte bra.

 

Båthandlaren kan ha ett bra lager av ankare under sommaren. När den olycklige båtägaren kommer in och snabbt behöver ett nytt ankare kan han sälja det med hygglig vinst. Black Friday säljer handlaren ut ankarna mer eller mindre utan förtjänst men får in kapital för nästa års inköp. De snåla konsumenterna kommer, väl stadda vid kassa och handlar. Kanske slinker det med lite annat också.

 

För att nu tjäna lite extra så köper handlaren in ett stort parti av saker till ett lågt pris som han passar på att prångla ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du ändå köpa en plotter - köp när de rear (som t ex nu). Men jag tyckte mest det var de vanliga prylarna på rean; sådant som alltid reas (flytvästar, plotters och annan elektronik, en massa pryttlar...) och jag kände noll köpsug.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du ändå köpa en plotter - köp när de rear (som t ex nu). Men jag tyckte mest det var de vanliga prylarna på rean; sådant som alltid reas (flytvästar, plotters och annan elektronik, en massa pryttlar...) och jag kände noll köpsug.

Håller med om att annonserna brukar se liknande ut när de kommer. Flytvästar, ankarspel & värmare....

 

Jag känner mig ändå riktigt nöjd, köpte hem saker som jag i princip aldrig ser i dessa annonser.

Sen fick jag två biljetter till båtmässan vilket jag uppskattade oerhört mycket. ☺

 

Salty

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag vara riktigt neggo - fick sådana där biljetter till mässan för några år sedan, och upptäckte att de bara gäller måndag-torsdag. Dvs; ta ledigt från jobbet för att gå till mässan. Inte en chans.

Gav plåtarna till pensionärs-pappa som fick gå med en pensionärs-kompis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag vara riktigt neggo - fick sådana där biljetter till mässan för några år sedan, och upptäckte att de bara gäller måndag-torsdag. Dvs; ta ledigt från jobbet för att gå till mässan. Inte en chans.

Gav plåtarna till pensionärs-pappa som fick gå med en pensionärs-kompis.

Förstår vad du menar. ☺

Förra året var grabben med, och ser fram emot att packa bamseväskan igen o ha en föräldradag med honom & farfar.

Precis som i fredags, helt ok att åka på lite udda tider o slippa trängsel. Så jag uppskattade det hela.

 

Här hemma är det mycket "Jake & piraterna" som gäller. Så det är inte bara pappa som gillar de där med båtar ☺

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju en firma där det aldrig är Black Friday, som aldrig har reor och möjligen säljer ut lite prylar till reducerat pris.

Fast det är ju heller inte bra enl vissa

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bryggan hade 25% rabatt torsdag-söndag. Jag passade på att handla en hel del båtprylar som jag behöver inför kommande båtsäsong. Sparade en hel del pengar. Besökte butiken vid lunchtid i torsdags. Var bara jag och två kunder till där :)

 

Brukar göra ett excelark där jag jag jämför priserna mellan de olika kedjorna på de båtprylar jag ska köpa. När butikerna sedan har 25% rabatt köper jag i den butik som är billigast per båtpryl.

 

Nu på torsdag har Seasea 25% rabatt, så då köper jag det som Seasea har bäst normalpris på :)

 

Det är dyrt med båt ;)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag satsar på mässan i stället och framförallt dom sista dagarna då dom vill bli av sina grejor... billigare än "svart fredag"...

 

//Björn

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...