Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
jajo

Förslag på bordsunderrede till ett Miami fällbord

Rekommendera Poster

Jag har ett fällbord med måtten 600*900 med utfällda klaffar och det är 300*900 med klaffarna infällda som jag hade tänkt sälja men nu har jag kommit på andra tankar då det faktiskt är riktigt snyggt när det är iordninggjort..

Tidigare har jag haft ett Lagunfäste men det blir inte bra då det är låst till den/dom platser där fästet är monterat.

Problemet är att jag vill ha det som fristående och flyttbart och att det ska fungera även när det är i hopfällt när bredden är 300 mm.

Jag funderade på att slakta ett fällbart däcksbord med aluminium underrede och ta underredet från det men även det smala mindre underredet blir för brett då det kommer att sticka ut på vardera sida om bordsskivan.

 

Tankar idéer mottages tacksamt

post-77360-0-40974900-1479640201_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det brukar ju vara rätt bra att ha ben på bord ganska brett isär.

30 cm mellan benen på ett bord som förmodligen är ca. 65 cm högt och 60 cm brett funkar dåligt på land och säkert inte alls på en båt.

 

Frågan är hur man kan få bredden mellan benen att bli 60 cm när skivan bara är 30 cm.

Det måste jag fundera mera på.

 

Mackej

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag också tänkt på, det ska ju helst inte bli ostadigt.

Optimalt är ett ben i varje hörn eller i alla fall i närheten av - men hur lösa det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vänd på skivan och sätt ett fällbart ben i varje hörn, eller så kan

något i den här stilen kanske funka.

 

Mackey

 

8954986201118.jpg

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eller så köper du två rörfästen och tillhörande rör och mot golvet tar du en massiv teakbalk eller teakplyfa som du skiktlimmar till en balk som du när du vill förvara bordet kan vrida eller ta bort helt. Alltså bildar dessa två bordsfästen ett uppochner vänt T.

 

http://www.seasea.se/inredning/stolar-stativ-bord/bord/bordsben

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

pseudonyms förslag är snyggt och bra.

Jag hade fått för mig att benen skulle vara fällbara och sitta fast på bordsskivan, vet inte varför.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...