Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Micke9000

Ny grupp på facebook "Båtvård"

Rekommendera Poster

Tänkte meddela att jag lagt upp en ny grupp på facebook vid namn "båtvård".

De som vill joina och diskutera allt inom båtvård är välkomna.

 

Mvh

Micke

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå gärna med och lägg upp resultat och ideer. Alltid kul att dela resultat och ideer.

 

Mvh

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför, men fb lyckas inte lirka fram den sidan när jag söker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Duger det inte att lägga upp här så behöver du inte ens annonsera om var du lägger det heller!

post-95643-0-76356500-1479533220_thumb.jpg

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungefär som att gå in på Coop och skrika gå till ICA och handla.

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Duger det inte att lägga upp här så behöver du inte ens annonsera om var du lägger det heller!

IMG_0419.JPG

Du får slipa ned kanterna på din neggoradar lite.

Du ska inte tala om för mig vad jag ska göra. Men att skriva att man har en grupp på fb om hejsansvejsan när vi har ett utomordentligt forum här som säkerligen har fler intresserade medlemmar, vad är det för hyfs?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är helt ok att tipsa om en Facebook grupp om båtvård. Verkar va en grupp med 6 medlemmar för tillfället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt ok att tipsa, men jag förstår inte riktigt vitsen med att smeta ut kunskaperna på ännu flera forum. Det finns ju redan rätt många.

 

Kanske kan det vara så att man hoppas på lite mera ordning när man inte är anonym och i så fall förstår jag. Ibland blir vi väldigt spretiga här på MG på gott och ont och det är väl bra om vi lite till manns försöker sansa oss ibland.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

post-98566-0-85971200-1479735738_thumb.jpgpost-98566-0-24556800-1479735427_thumb.jpgpost-98566-0-70095000-1479735442_thumb.jpgpost-98566-0-08343600-1479735454_thumb.jpgpost-98566-0-16100400-1479735471_thumb.jpg

Nu tillhör jag den lilla skaran som inte har facebook, så jag delar med mig här :)

Jag har fördelen med att syssla med DropOff (keramisk lackförsegling) på bilar. Har efter varje bil som jag behandlat sparat det som blivit över. Detta har jag nu lagt på min båt för att se hur det kommer att bli på en båt. Resultat på land är att båten iaf blir väldigt blank :)

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt ok att tipsa, men jag förstår inte riktigt vitsen med att smeta ut kunskaperna på ännu flera forum. Det finns ju redan rätt många.

 

Kanske kan det vara så att man hoppas på lite mera ordning när man inte är anonym och i så fall förstår jag. Ibland blir vi väldigt spretiga här på MG på gott och ont och det är väl bra om vi lite till manns försöker sansa oss ibland.

 

Mackey

Man kan väl vara lika mycket eller lite anonym på fejsbook?

Har ifs inte nåt sånt men som jag förstår kan du ju ha lika anonym profil där väl?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Helt ok att tipsa, men jag förstår inte riktigt vitsen med att smeta ut kunskaperna på ännu flera forum. Det finns ju redan rätt många.

 

Kanske kan det vara så att man hoppas på lite mera ordning när man inte är anonym och i så fall förstår jag. Ibland blir vi väldigt spretiga här på MG på gott och ont och det är väl bra om vi lite till manns försöker sansa oss ibland.

 

Mackey

Man kan väl vara lika mycket eller lite anonym på fejsbook?

Har ifs inte nåt sånt men som jag förstår kan du ju ha lika anonym profil där väl?

 

Jo det går ju att skapa en anonym profil om man har som enda syfte att jävlas, men det syns rätt tydligt om man saknar vänner, saknar skolgång, saknar jobb osv.

 

Lite av vitsen är ju att man ska hålla kontakten med släkt och vänner och då är det ju svårt att vara anonym, men vill man så kan man.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syftet med att vara anonym kan ju... ser faktiskt fler anledningar så.. än just att djävlas.

Dom flesta kan ju faktiskt och är åxå mästare på att leva sitt eget liv bäst.

Visst finns väl dom som lever genom att "djävlas" men dom e nog lika få som andra avvikande..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syftet med fejsbook är bl.a. att knyta nya kontakter och hålla kontakt och även att hitta gamla vänner som man vid något tillfälle tappat bort. Då är det ju inte så smart att vara anonym.

 

Det jag säger är att om man skapar en anonym användare på fejsbook så är syftet troligen att man vill djävlas.

 

Normalanvändar på fejsbook är öppen med vem man är och då är man sannolikt lite mera noggran med vad man skriver och hur man uttrycker sig.

 

Om jag tycker att "gktdibkp" på MG är en idiot så kan vi fortfarande mycket väl vara vänner i verkliga livet. Med Fejsbook blir det inte lika lätt att vara olika personligheter på nätet och i verkligheten.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om jag skapar en profil på fejsbok nån gång blir den nog rätt anonym.

Inte föratt djävlas utan för att söka upp dom jag vill hålla kontakt med utan att bli uppsökt... fast så länge det finns andra vanliga alternativ behövs det ju inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta var en idé jag hade. Att samla de med intresset för polering.

Självklart går detta att diskutera här och överallt :)

 

Se det med lätthet. De som vill joina på fb är välkomna med ideer.

 

Mvh

Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...