Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Andreas1966

Tv-produktion söker långfärdsseglare

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vi söker person/par/familj som är ute på långsegling. 

 

Programledare är Kalle Zackari Wahlström och ämnet är människor som hittat ett alternativt sätt att leva. Ett lyckligare sätt (tror vi). 

 

Tacksam för alla tips.

 

Vänligen,

Andreas Morland

0707560737

morland.andreas@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har dom kommit bort? Kolla med sjöräddningen om de kan hjälpa er att leta efter dom.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har dom kommit bort? Kolla med sjöräddningen om de kan hjälpa er att leta efter dom.

 

:D

 

Kolla med Big Brother, Paradise Hotel eller nåt liknande. Där finns det ju skandalsugna mediekåtisar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Har dom kommit bort? Kolla med sjöräddningen om de kan hjälpa er att leta efter dom.

:D

 

Kolla med Big Brother, Paradise Hotel eller nåt liknande. Där finns det ju skandalsugna mediekåtisar.

Precis, mera förnedring-tv åt folket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det nu inte är förnedrings-tv - vilket jag inte tycker de program i genren som tidigare sänts har varit - så kan vi väl lämna lite bra tips så kan de vi tipsar om själva välja om de vill vara med eller inte. Vi behöver inte välja åt dem.

 

Mackey

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Beeblebronx

Kalle Zackari Wahlström har väl gjort sympatiska program, jag såg något om idrott och det var inte förnedringsTV.

 

Jag tycker det vore kul att se ett program om svenska långfärdsmänniskor.

Själv kuskar jag bara mellan östersjöländerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Magnus Reslow har väl både den rätta bakgrunden med segling och äventyr och den retoriska finurligheten (han var med på ngt youtubeklipp som var sevärt).

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Magnus Reslow har väl både den rätta bakgrunden med segling och äventyr och den retoriska finurligheten (han var med på ngt youtubeklipp som var sevärt).

Blir väl isåfall som historien om Robinson Crusoe? Han börjar prata med ett halmhuvud han kallar för fredag, och hur spännande tv blir med bara en person som seglar jorden runt utan att prata med andra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var det inte en handboll som var samtalspartnern? och en konståkningskridsko som tandläkeriverktyg? :huh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Magnus Reslow har väl både den rätta bakgrunden med segling och äventyr och den retoriska finurligheten (han var med på ngt youtubeklipp som var sevärt).

Blir väl isåfall som historien om Robinson Crusoe? Han börjar prata med ett halmhuvud han kallar för fredag, och hur spännande tv blir med bara en person som seglar jorden runt utan att prata med andra?

 

 

Nu är ju boken om Robinson Kruse en - i stort sett - uppdiktad historia, med en - kanske tom två - verkliga förebilder.

 

Om en bok eller film eller TV-serie blir bra eller dålig, beror ju på författaren, regissören, producenten,fotografen och kanske även i stor mån, den som klipper ihop filmmaterialet.

 

Med en sån intressant  man som Magnus Reslow är jag ganska övertygad om att det skulle kunna bli ett mycket bra program.

 

Jag är tom helt säker på att om man följde dig, Pseudonym, om du gav dig ut på vägarna med "spargrisen" och seglade i olika miljöer på västkusten. på ostkusten på ett par ställe, Bottenhavet, Bottenviken, i nån eller par av våra stora insjöar, skulle det bli mycket intressanta program. Du har ju stor kännedom om det svenska landskapet i kombination med med dit seglingskunnande.

 

Det som är avgörande är ofta inte vad man har för historia att berätta, utan hur man berättar den.

 

Min frus morfar var en mycket god historieberättare. Han sa vid nåt tillfälle; "Jag ljuger aldrig - men det är klart att jag lägger till och dra ifrån när jag berättar - det är givet"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Magnus Reslow har väl både den rätta bakgrunden med segling och äventyr och den retoriska finurligheten (han var med på ngt youtubeklipp som var sevärt).

Blir väl isåfall som historien om Robinson Crusoe? Han börjar prata med ett halmhuvud han kallar för fredag, och hur spännande tv blir med bara en person som seglar jorden runt utan att prata med andra?

Nu är ju boken om Robinson Kruse en - i stort sett - uppdiktad historia, med en - kanske tom två - verkliga förebilder.

 

Om en bok eller film eller TV-serie blir bra eller dålig, beror ju på författaren, regissören, producenten,fotografen och kanske även i stor mån, den som klipper ihop filmmaterialet.

 

Med en sån intressant man som Magnus Reslow är jag ganska övertygad om att det skulle kunna bli ett mycket bra program.

 

Jag är tom helt säker på att om man följde dig, Pseudonym, om du gav dig ut på vägarna med "spargrisen" och seglade i olika miljöer på västkusten. på ostkusten på ett par ställe, Bottenhavet, Bottenviken, i nån eller par av våra stora insjöar, skulle det bli mycket intressanta program. Du har ju stor kännedom om det svenska landskapet i kombination med med dit seglingskunnande.

 

Det som är avgörande är ofta inte vad man har för historia att berätta, utan hur man berättar den.

 

Min frus morfar var en mycket god historieberättare. Han sa vid nåt tillfälle; "Jag ljuger aldrig - men det är klart att jag lägger till och dra ifrån när jag berättar - det är givet"

Kommer aldrig att ske att jag lämnar ut mig på det viset. Jag har liksom inte dom ambitionerna här i livet att bli en mediahora. Jag har en youtubekanal men där skulle jag nog inte lägga ut några större eskapaderseglingar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Kommer aldrig att ske att jag lämnar ut mig på det viset. Jag har liksom inte dom ambitionerna här i livet att bli en mediahora. Jag har en youtubekanal men där skulle jag nog inte lägga ut några större eskapaderseglingar.

 

 

Fast det där är en helt annan sak vilka ambitioner man har.

 

Med ditt kunnande och din personlighet, skulle det bli ett mycket intressant och bra program som skildrade det lilla båtlivet. Men man måste naturligtvis vilja berätta "sin historia"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg tv-dokumentären med Sebastian Näslund när han seglade med den fyra meter långa Arrandir över Atlanten. Blev lite tråkigt i längden.

Sova, vakna, filosofera en stund, äta, sova, ta solhöjden, simma runt båten, äta, sova, skriva lite i dagboken, sova lite till, äta, och så håller det på.......

 

Skulle jag göra nån videodagbok över mina eskapader med "Spargrisen" skulle det bara vara för mitt eget ego och för att ha något att se tillbaka på när man sitter på hemmet.

 

https://youtu.be/w-mRDmz04aE

Redigerad av pseudonym

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Skulle jag göra nån videodagbok över mina eskapader med "Spargrisen" skulle det bara vara för mitt eget ego och för att ha något att se tillbaka på när man sitter på hemmet.

 

 

 

 

Fast å andra sidan;

 

Jag hör ju dåligt. Barnen myntade ett uttryck som nästan blivit ett bevingat ord  här hemma:"Det får höras när det sägs"

 

Dvs. Man får uppleva det man upplever medan det upplevs.

 

När vi sitter på "hemmet" får vi, var och en, försöka att minnas efter bästa förmåga. Tex när jag gick på grund på väg in i Listas innerhamn eller va med och bar en bastudörr på Haparanda Sandskär.

 

post-106994-0-25793600-1477673754_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg tv-dokumentären med Sebastian Näslund när han seglade med den fyra meter långa Arrandir över Atlanten. Blev lite tråkigt i längden.

Sova, vakna, filosofera en stund, äta, sova, ta solhöjden, simma runt båten, äta, sova, skriva lite i dagboken, sova lite till, äta, och så håller det på.......

 

Skulle jag göra nån videodagbok över mina eskapader med "Spargrisen" skulle det bara vara för mitt eget ego och för att ha något att se tillbaka på när man sitter på hemmet.

 

https://youtu.be/w-mRDmz04aE

 

Vad gäller framtidsutsikter... bör man nog skriva OM.. om du hamnar "på hemmet"

Det finns en sak man med säkerhet kan säga "när jag" om... och det är slutet..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då ger jag mitt tips: Det finns en hen som kallar sig Mackey som brukar hänga på detta forum. Hen tycker att sådana se-på-mig-program inte är förnedrings-tv och skulle därför säkerligen vilja medverka.

 

OK? Fler förslag?

 

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med tv är väl att det blir lite jobbigt med ett team som skall filma ombord?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grymt bra tips dom får här.... nåt att tänka på om man skulle gå å skaffa sig ett tvbolag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De har väl ett eget cateringteam med sig som förser dom med alla förnödenheter? De surrar dessutom runt i ett par ribbar med dubbla 200-hästare hela dagarna.

Dykarteam som finns där under 24/7 om nu någon skulle få för sig att ta ett morgon eller nattdopp helt oannonserat. Några surrande drönare hänger runt mastopp och sittbrunn hela tiden så ingenting missas.

 

Alla de här 60 personerna ska man dessutom ha plats för så de har någonstans att sova under jippot.

 

Nää, en långtur gör man själv eller med familjen, det är väl därför man kastar loss för att slippa vardagshysterin och få minnen för livet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm.de va nån som visade en hyfsat stor, om jag knte minns fel, rysk segelbåt i nån tråd nyligen... den tråden har jag för mej gick till historien genom att inte direkt spåra ur (berodde väl på att egentligen inget efterfrågades som svar)...

Hursom. Den är ju hyfsat stor, såpass att även pseud...s "team" skulle kunna både jobba och leva där.

Om.. jag skulle, mentalt och fysiskt, tekniskt, kunskapsmässig och utrustningsmässigt klara en långsegling.

Få minst min vanliga lön och andra kostnader betalda under tiden samt tillräckligt med ledighet, helst flera år..

Isf. Hoppar jag på direkt.

Dom inspelningar jag sett hittills har, dom det verkar, gjort väldigt lite "intrång" snarare varit välkommet besök mellan "selfie"-filmandena.

Så. Pm:a gärna om du har nåt erbjudande som passar inom mina ramar Ds.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm.de va nån som visade en hyfsat stor, om jag knte minns fel, rysk segelbåt i nån tråd nyligen... den tråden har jag för mej gick till historien genom att inte direkt spåra ur (berodde väl på att egentligen inget efterfrågades som svar)...

Hursom. Den är ju hyfsat stor, såpass att även pseud...s "team" skulle kunna både jobba och leva där.

Om.. jag skulle, mentalt och fysiskt, tekniskt, kunskapsmässig och utrustningsmässigt klara en långsegling.

Få minst min vanliga lön och andra kostnader betalda under tiden samt tillräckligt med ledighet, helst flera år..

Isf. Hoppar jag på direkt.

Dom inspelningar jag sett hittills har, dom det verkar, gjort väldigt lite "intrång" snarare varit välkommet besök mellan "selfie"-filmandena.

Så. Pm:a gärna om du har nåt erbjudande som passar inom mina ramar Ds.

Nänä, betalt får du inte. Då tjänar tv-produktionen inga pengar. Dessutom har du tystnadsplikt hela resan igenom ända tills sista avsnittet är sänt. Skulle du råka sända en bild från andra sidan jorden till dina kära där hemma så blir du stämd inför rätten att du har frångått avtalet och får böta en massa pengar för uteblivna intäkter till tv-bolaget.

 

När det handlar om tv-underhållning finns det inga gränser bara de kan tjäna mycket pengar på det. Så är den krassa verkligheten för några få korta ögonblick i rampljuset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hmmm.de va nån som visade en hyfsat stor, om jag knte minns fel, rysk segelbåt i nån tråd nyligen... den tråden har jag för mej gick till historien genom att inte direkt spåra ur (berodde väl på att egentligen inget efterfrågades som svar)...

Hursom. Den är ju hyfsat stor, såpass att även pseud...s "team" skulle kunna både jobba och leva där.

Om.. jag skulle, mentalt och fysiskt, tekniskt, kunskapsmässig och utrustningsmässigt klara en långsegling.

Få minst min vanliga lön och andra kostnader betalda under tiden samt tillräckligt med ledighet, helst flera år..

Isf. Hoppar jag på direkt.

Dom inspelningar jag sett hittills har, dom det verkar, gjort väldigt lite "intrång" snarare varit välkommet besök mellan "selfie"-filmandena.

Så. Pm:a gärna om du har nåt erbjudande som passar inom mina ramar Ds.

Nänä, betalt får du inte. Då tjänar tv-produktionen inga pengar. Dessutom har du tystnadsplikt hela resan igenom ända tills sista avsnittet är sänt. Skulle du råka sända en bild från andra sidan jorden till dina kära där hemma så blir du stämd inför rätten att du har frångått avtalet och får böta en massa pengar för uteblivna intäkter till tv-bolaget.

 

När det handlar om tv-underhållning finns det inga gränser bara de kan tjäna mycket pengar på det. Så är den krassa verkligheten för några få korta ögonblick i rampljuset.

Pseudo!?

Är det du som startat tråden?

I så fall tar jag inte ditt erbjudande. Men tack i alla fall.

 

PS. Vilket är ditt produktionsbolag/vilket bolag jobbar du för?

Ingen direkt positiv eller säljande framtoning men i alla fall "uppriktig".. så man inte kan komma åhnälla sen.. fast är det inte i tidigaste laget... att blotta sig så.. redan innan du berättat något om ev. förutsättningar. DS.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Magnus Reslow har väl både den rätta bakgrunden med segling och äventyr och den retoriska finurligheten (han var med på ngt youtubeklipp som var sevärt).

Blir väl isåfall som historien om Robinson Crusoe? Han börjar prata med ett halmhuvud han kallar för fredag, och hur spännande tv blir med bara en person som seglar jorden runt utan att prata med andra?

"Alla tips är välkomna".

 

Du får nog slipa ned den där felsökarradarn lite i kanterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då ger jag mitt tips: Det finns en hen som kallar sig Mackey som brukar hänga på detta forum. Hen tycker att sådana se-på-mig-program inte är förnedrings-tv och skulle därför säkerligen vilja medverka.

 

OK? Fler förslag?

 

;)

Ha, ha.

Dessvärre är vi inte på långsegling och jag tror dessvärre inte vi kommer att göra någon heller annat än som paying crew.

 

De långseglingsprogram som sänts av svensk tv har varit trevliga och inte alls förnedrande.

 

Vist kan det bli lite "se på mig", men den barnfamilj man följde tyckte jag fick en bra produktion utan varesig förnedring eller något annat otrevligt.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi söker person/par/familj som är ute på långsegling. 

 

Programledare är Kalle Zackari Wahlström och ämnet är människor som hittat ett alternativt sätt att leva. Ett lyckligare sätt (tror vi). 

 

Tacksam för alla tips.

 

Vänligen,

Andreas Morland

0707560737

morland.andreas@gmail.com

Shit vad neggiga alla är här då, men det är väl det vanliga höstsymtomet....

 

Blev Kalle biten av segling efter eskapaderna i Sandhamn (och Saltis) i våras?!  :D

Tyvärr kommer jag inte på några andra än https://symary.com/ och dom lär ni väl redan ha koll på. Dessutom är de ju inte ute och långseglar längre.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

 

Vi söker person/par/familj som är ute på långsegling. 

 

Programledare är Kalle Zackari Wahlström och ämnet är människor som hittat ett alternativt sätt att leva. Ett lyckligare sätt (tror vi). 

 

Tacksam för alla tips.

 

Vänligen,

Andreas Morland

0707560737

morland.andreas@gmail.com

Shit vad neggiga alla är här då, men det är väl det vanliga höstsymtomet....

 

Blev Kalle biten av segling efter eskapaderna i Sandhamn (och Saltis) i våras?!  :D

Tyvärr kommer jag inte på några andra än https://symary.com/ och dom lär ni väl redan ha koll på. Dessutom är de ju inte ute och långseglar längre.

 

Och för den som inte sett det på TV så var alltså Kalle ute och seglade F18 på Sandhamn Open i våras. Helt klart sevärt och ganska bra beskrivning av kappsegling på nån form av motionsnivå...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi söker person/par/familj som är ute på långsegling.

 

Programledare är Kalle Zackari Wahlström och ämnet är människor som hittat ett alternativt sätt att leva. Ett lyckligare sätt (tror vi).

 

Tacksam för alla tips.

 

Vänligen,

Andreas Morland

0707560737

morland.andreas@gmail.com

Paret som seglar RAN finns på youtube och har hemsida.

Skall nu gå över till Västindien

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om journalisten läser här längre efter urspårningen men jag mailade mitt tips till honom och fick ett tack till svar.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...