Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
jankr

Bo på båt - Göteborg

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag vil bo på min båt och vet inte var jag får göra detta... Kan ni hjälpa? Jag har hört man eventuell kan bo ved Lilla Bommen. Ved ni om servicebyggnaden där är öppnad hele året?

 

//Jan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att en flitig skribent på MG och en tjej som jobbade på MG bodde i sin båt nånstans. på andra sidan älven, mitt emot Lilla Bommen, under några år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att en flitig skribent på MG och en tjej som jobbade på MG bodde i sin båt nånstans. på andra sidan älven, mitt emot Lilla Bommen, under några år.

Ekelunden och Rubinum (Lasse och Annika), dock så är den ytan borta då den nya Götaälvbron ska gå precis där. Alla ska vara borta därifrån redan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att en flitig skribent på MG och en tjej som jobbade på MG bodde i sin båt nånstans. på andra sidan älven, mitt emot Lilla Bommen, under några år.

Jo men. Dom bodde vid Turin Marins kaj i flera år, vet inte vart dom är nu.

 

Annars är ganska populärt ställe att GKSS-hamnen i Långedrag, där bor flera. Bra service med faciliteter osv. men et är ju inte lika centralt som Lilla Bommen såklart.

Även i Fiskebäcks Småbåtshamn finns det några som bor i båten under vintern, men där finns inget och det är sämre kommunikationer.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet att en flitig skribent på MG och en tjej som jobbade på MG bodde i sin båt nånstans. på andra sidan älven, mitt emot Lilla Bommen, under några år.

Jo men. Dom bodde vid Turin Marins kaj i flera år, vet inte vart dom är nu.

 

 

 

Tror tyvärr att det kom sjukdom in i bilden och att de aldrig kom iväg på sin jordenruntsegling som de jobbade för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag vet att en flitig skribent på MG och en tjej som jobbade på MG bodde i sin båt nånstans. på andra sidan älven, mitt emot Lilla Bommen, under några år.

Jo men. Dom bodde vid Turin Marins kaj i flera år, vet inte vart dom är nu.

 

 

 

Tror tyvärr att det kom sjukdom in i bilden och att de aldrig kom iväg på sin jordenruntsegling som de jobbade för.

 

Tråkigt att höra.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni vet ingen som bor på båt nära Göteborg? Jag kan förstå att långedrag är fullbokat tyvärr :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm... Klippans ångbåtsbrygga?
Är hyfsat säker på att det åtminstone tidvis bor folk ombord där??
Skulle kontaktat KBBF, fråga kan man ju alltid.


Troligen en fördel om du har en träbåt, eller en båt som på nåt annat sätt är kulturhistoriskt intressant. Eller kanske kan hjälpa föreningen med nånting praktiskt, typ snickra eller bevaka. Räkna med att det ofta går folk på bryggan och nyfiket tittar på båtarna, för att inte tala om blickar från (litet lyxiga) restuarang Sjömagasinet vars veranda ligger vid bryggans landfäste. Eller flanörer från det närbelägna Novotelet, ibland även från turistbussar. Eller "vanligt enkelt folk" från Majorna som ligger strax intill. Dessutom kan det gunga rejält enligt kbbf-länkens filmer, men det är åtminstone centralt med goda kommunikationer (Älvsnabben typ 250 m, spårvagn 400). El finns på bryggorna, gissar att föreningens större stålbåt har primitiva duschmöjligheter?
Många frågetecken, men ett vet jag säkert, det är aldrig nån trängsel vad gäller båtplats på bryggan. Trots att en sådan alls inte "kostar skjortan" vad jag kunnat begripa?  
Skulle som sagt hört mig för litet hos KBBF, för man kan väl knappast få nåt värre än ett gapskratt som svar på en vänlig förfrågan? ^_^

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mina båtgrannar i Bjöla Marina bor sedan mer än ett år i sin segelbåt i sjön. Där finns dock ingen servicebyggnad, men dom har både dass och dusch ombord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Bjöla finns det riktig toa men ingen dusch.

 

Det har berättats för mig att det även i Hinsholmkilen bor det folk på en eller några båtar, iallafall en del av vintern.

Men det är långt att gå till spårvagnshållplatsen iallafall från de yttre bryggorna och vågbrytaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I Bjöla finns det riktig toa men ingen dusch.

 

Det har berättats för mig att det även i Hinsholmkilen bor det folk på en eller några båtar, iallafall en del av vintern.

Men det är långt att gå till spårvagnshållplatsen iallafall från de yttre bryggorna och vågbrytaren.

 

Jasså vart ligger det skithuset? Är det i den röda byggnaden då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...