Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Barmeister

Begagnade plotters: Prisbilden

Rekommendera Poster

Hej!!

Har blivit erbjuden att köpa en plotter, Raymarine A50d., tre säsonger gammal. Säljaren vill att jag ska ge ett bud. Någon som har en prisidé? Ingår aktergivare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har själv en A50d, redan för tre säsonger sedan var det en lite gammaldags plotter, min köpte jag 2012 för 3990kr och upplevde det då som en utgående modell till nedsatt pris men den dög för mig. Lite seg i reaktionerna är den allt.

 

Fördelen med den är det inbyggda sjökortet över stor del av Europa så man behöver inte köpa något sjökort men det är ett kort av enklare modell utan djupinformation på djup över 10m och inte uppdaterat sedan tillverkningsdatum av plottern så om ett aktuellt sjökort på minneskort medföljer är det ett plus.

 

Priset bör vara ganska lågt, för det finns definitivt bättre plotter att köpa nu, jag hade inte betalt över 1000kr.

 

En annan sak, min plotter fungerade inte när jag först installerade den, den fick aldrig in några satelliter så jag lämnade in den på garantin och tydligen var det ett vanligt fel att GPS-mottagarmodulen helt enkelt lade av så den blev skickad till England för reparation vilket sköttes bra men det tog några veckor vilket var irriterande naturligtvis, sedan dess har den fungerat men det rubbar ju förtroendet lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...