Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
seaflyer

Comfort 32 från 1979 - skrovnummer

Rekommendera Poster

Finns det ett skrovnummer på äldre Comfort 32 segelbåtar, från typ 1979?
Var kan man hitta den, ifall det finns märkt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ser det gamla registreringsnumret från det gamla nedlagda båtregistret har jag för mig att man kan ringa till Riksarkivet och be att få uppgifterna om båten mailade till dig.

 

Det brukar gå att skönja numret i gelcoaten även om det är borttaget.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ser det gamla registreringsnumret från det gamla nedlagda båtregistret har jag för mig att man kan ringa till Riksarkivet och be att få uppgifterna om båten mailade till dig.

 

Det brukar gå att skönja numret i gelcoaten även om det är borttaget.

 

Mackey

 

Tack,

 

Jag var mera nyfiken på ifall tillverkaren ursprungligen märkt dessa båtar överhuvudtaget och ifall de gjort, var jag kan tänkas hitta nåt :)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en 32:a och jag hittade aldrig något skrovnummer. För försäkring mm så använde jag segelnumret ( som ifs inte har med båten i sig att göra ) och det funkade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en 32:a och jag hittade aldrig något skrovnummer. För försäkring mm så använde jag segelnumret ( som ifs inte har med båten i sig att göra ) och det funkade.

 

Tack! Så tänkte jag också göra, men ville bara försäkra mig om att jag inte "missat" skrovnumret någonstans helt enkelt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vår C32 är försäkrad i Pantaenius med 9000:- självrisk. Då kostar försäkringen ca. 3000:- kr och du får nytt mot begagnat vid en ev. skada.

 

För oss är det inye småskador vi vill få åtgärdade så genpm att höja självrisken fick vi ned kostnaden rätt mycket.

 

Tyvärr fick vi en skada precis när vi bytt försäkringsbolag och Pantaenius funkade utmärkt utan krångel.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har ett svagt minne av att det var ett nummer instansat i akter skåpet ,där som roderaxeln går ner,var några år sedan jag hade Comforten ,så kolla där bak ,jag hade iofs ett sent nummer

//Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...