Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Mackey

Gratis båtmässa 2 - 4 september i Stockholm / Värmdö

Rekommendera Poster

Allt på sjön - som mässan heter - är inte alls lika storslagen som Alt för sjön, men den är absolut värd ett besök, kanske just bara därför.

 

270 motor- och segelbåtar på land och i vattnet

80 utställare av båttillbehör.

 

Mässområdet ligger i området kring Gustavsbergs gamla porslinsfabrik.

 

Vi har besökt mässan ett par gånger och har absolut uppskattat dessa besök.

(Kanske svårt att vara missnöjd när det bara kostar bensin för en hundralapp.)

 

Några synpunkter från andra som varit på Allt på sjön?

 

Mackey

 

PS

Jag har inget med mässan eller dess utställare att göra, ren information från min sida.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på en liknande mässa i går.

 

Öppet Varv på Ellös och Henån på Orust Bohuslän.

 

http://oppnavarv.nu/

 

Började på Ellös.

 

post-106994-0-94547100-1472365438_thumb.jpg

 

Lagom stor mäss, med många - egentligen alldeles för stora - båtar i sjön. En hel del blandade stånd med tillbehör. Motorer, segel, och alla andra vanliga tillbehör.

 

En utställare hade smarta lösningar på att sätta manlucka i tankar och sätta i en större genomföring i tex "skithustankar" utan att svetsa  mm mm. 

 

Efter att ha gått runt och titta på utsällarnas montrar och talat med en del säljare - ända och okända - och gjort en snabb titt på båtarna, åkte jag till Henån och kollade på modellbåtsbyggarna där och även lite på alla de fina träbåtarna som låg vid bryggorna där.

 

Sen la jag en beställning på en välbyggd bohuseka. Fick erlägga en avgift på 20 kr och skulle kunna hämta ekan efter att båtmässan i Gbg är över i Februari 2017 - om dom nu inte lurar mig igen.  :o

 

I går var vädret perfekt.

 

Mässan är öppen även idag, men prognosen för eftermiddagen ser inte så lovande ut - om man inte gillar regn. http://www.klart.se/v%C3%A4der-ell%C3%B6s.html

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"Gratis". Hmmm. Med tanke på vad förra årets mässa kostade mig så protesterar jag mot trådens titel. Men, jag fick en fantastisk sommar för pengarna ... Men det kostade.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...