Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
knoppen1280

Ny 4t utombordare startar ej

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hejsan !

Har läst lite olika trådar om när Rusta sålde båtmotorer, på något vis har jag en motor från rusta en 4 takts liten utombordare som aldrig varit startad eller testad sen vi köpte den för 4-5 år sedan.

Idag skulle jag iaf använda den inför en kommande fisketur nästa vecka. Men motor vägrar att starta, totalt stendöd. Testat med startas då får man den att starta och varva upp men direkt när man slutar spruta stendör motorn. Har haft av tanken och kollat svänghjulet och ingen rost eller något, plockat isär förgasaren och gjort rent precis allt noggrant och även ny bensin men endå är motorn totalt stendöd och går enbart på startas.

När jag plockade isär förgasaren såg jag att lagfartsmunstycket är pluggat med en liten gummiplugg men antar det ska vara så?

 

Någon som har en idé ? Mycket tacksam för svar då jag är ny i detta.

 

Mvh Christoffer

Redigerad av knoppen1280

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och det lilla clipset "dödmansgreppet" sitter där det ska?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag sätter en peng på benisnbrist. Pumpa, pumpa. pumpa. Går den på startgas ska den väl också kunna starta på bensin, om den får tillräckligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer det fram någon bensin till förgasaren? Bensinkranen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja dödmangreppet sitter som de ska. Det finns ingen pump vad jag kan se eller missar jag något

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta loss slangarna inne under kåpan som går mellan tankanslutning och förgasare (troligen via filter och pump) och kolla att det kommer bensin när du klämmer på blåsan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...