Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Silverfox

Någon som vet vad symbolen på denna srömbrytare betyder?

Rekommendera Poster

Eller kanske strömbrytare till "cigguttaget"?
Alltså där man kan plugga in såna här kontakter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nja jag tror att cigguttaget är på för jämnan, har laddare för mobil inkopplad där.

och glödning borde ju vara automatik då jag har en 2014 års vagdiesel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det vara nåt med landström? men vad jag vet så funkar ju det bara genom att koppla in sladden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nja jag tror att cigguttaget är på för jämnan, har laddare för mobil inkopplad där.

och glödning borde ju vara automatik då jag har en 2014 års vagdiesel.

 

Nu har de VAG dieslar jag jobbat med egen knapp för glödning!

 

Är det en återfjädrande knapp, eller står den kvar i två lägen?

 

 

 

Kalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske försöker symbolen bara säga att denna brytare inte används?
Alltså är ledig för framtida funktion.

Bildgooglade standard boat dashboard icons.
Många symboler blev det, möjligen finns symbolen nånstans om man klickar vidare på sökträffarna?
Hehe, ids inte själv för det är roligare att bara gissa.
:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det ser ut som en ihoprullad slang eller kabel.

Gissar då på två grejer.

 

1 spolvattenpump, som du kan spola däcket med.

2 eller automatisk upprullning av landströmskabeln, en sådan har ju alla...

 

Men det bästa är väl att manövrera strömbrytaren och se/höra vad som händer...!?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror du har en finsk-tillverkad styrpulpetbåt Silver Fox enligt ditt nick och mg-sjöbod?
[i länkens bildgalleri syns dessutom en liknande strömbrytare i bild 7 av 11. Svårt att se ikonerna, kanske är det övre knappen? Nu har du visserligen enligt ditt eget foto ytterligare en brytare till höger om den mystiska, men men?]

Du kan ju helt enkelt mejla firman och fråga men det vore ju grovt fusk! :ph34r:
Lurade litet på elektrisk fiskenät-winsch men nån sådan tycks inte finnas ens bland tillbehören.
Hmm...mysteriet tätnar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är nog till för att hålla igång tankeverksamheten så att man inte somnar.

Analogt med vad en bilmek svarade när jag frågade vad den rostiga plåten (värmesköld) var som han just rivit bort och slängt: "Det är en sån som Ford sätter dit för att det ska skramla"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en siren/horn, virveln symboliserar luftvirveln som går ut genom sirenen.

Tuta å kör.

:)

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror du har en finsk-tillverkad styrpulpetbåt Silver Fox enligt ditt nick och mg-sjöbod?

[i länkens bildgalleri syns dessutom en liknande strömbrytare i bild 7 av 11. Svårt att se ikonerna, kanske är det övre knappen? Nu har du visserligen enligt ditt eget foto ytterligare en brytare till höger om den mystiska, men men?]

 

Du kan ju helt enkelt mejla firman och fråga men det vore ju grovt fusk! :ph34r:

Lurade litet på elektrisk fiskenät-winsch men nån sådan tycks inte finnas ens bland tillbehören.

Hmm...mysteriet tätnar...

Hej! många roliga tips har jag fått :) men jag har numera en Aquador 27 Ht , finsk den med förståss. I instruktionsboken finns inte denna med och ser att jag har knapp för motorrumsfläkt med men det är ju bara för bensinversioner. samt finns även ankarspelsknapp av och på samt för upp o ner av densamma. Men den har ju en egen knapp från tillverkaren Engbo på annan plats så jag vete tusan varför de satt dit dem överhuvud taget.

 

Ja ja och att kunna maila tillverkaren är ju inte så lätt har jag märkt. försökt hitta nån adress på aquadors hemsida men inte då. och flipper marin svarar inte på så många frågor har jag märkt. 

Skall försöka maila Granec i Luleå om dem vet.

post-78678-0-84381000-1466947029_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dottern löste nog det nyss, det ser ut att vara en tandkrämsdispenser! åker ner och kollar om det kommer tandkräm någonstans när man trycker på denna :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju en släphydrofon ju.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att den är intill ankarspelets knappar, och med hänsyn till symbolen, så tycker jag att en uppspolning av landströmskabel låter rimligt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också en ny Aquador 27 HT.

Vad symbolen betyder vet jag inte heller. Däremot vet jag att knappen inte är inkopplad, d.v.s. den har ingen funktion alls. Man kan alltså koppla något annat skoj som man kan tänkas vilja ha.

Dessutom finns det en knapp till som inte används. Det är spolning av frontrutorna. Vindrutetorkarna fungerar däremot bra.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har också en ny Aquador 27 HT.

Vad symbolen betyder vet jag inte heller. Däremot vet jag att knappen inte är inkopplad, d.v.s. den har ingen funktion alls. Man kan alltså koppla något annat skoj som man kan tänkas vilja ha.

Dessutom finns det en knapp till som inte används. Det är spolning av frontrutorna. Vindrutetorkarna fungerar däremot bra.

men tack för det Ponto! då slipper jag felsöka varför den inte spolar då :) tack tack

 

 

Däremot så kommer det inte tandkräm eller mjukost nånstans på den snurrknappen så skall jag fixa så det blir en sån funktion av den :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den är för att motverka en virvel i tanken, eller så kan man strunta i att starta motorn vilket ger samma effekt. Annars kan man ha segelbåt så är problemet ur världen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Automatiskt 720 graders straff?

Kanske mera vanligt vid kappsegling än vid motorbåtstävling.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag såg bilden på alla knapparna så tänkte jag spontatn motorrumsfläkt att dra ut bensinångorna innan start. Men du har väl diesel kanske?

 

Ser ut som om etiketterna å påklistrade så vafför inte fråga förra ägaren?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror fortfarande på att den är till en spolpump.

 

Det kan ju också vara symbolen för "ormskrämman" ja inte den som skrämmer bort ormar, utan den syntetiska ormen som skrämmer bort bombande sjöfåglar.

Man trycker på knappen, så ringlar det ut en orm i hög hastighet ur en dold lucka, och sprutar boaormsgift på alla måsar och andra flygande kreatur. Mr Q är en av konströktörerna bakom denna briljanta uppfinning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...