Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Johnheden

Problem med kylvatten penta 2003T

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har nyligen köpt en ny båt med en Penta 2003 T. Har dock lite problem med kranen för kylvattnet. Den står liksom fast i ett läge. Dock när jag kör båten verkar det vara genomströmning av vatten så den kyler och det kommer vatten ur avgashålet. Dock kanske lite lite. Någon som har tips för att lätta upp kranen så man kan stänga den? Alternativt byta ut den då den sitter väldigt oåtkomligt. Tack på förhand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ett litet pladtknopp-vred på den eller hur?

Min var likadan, satt som berget.

Lånade lite snabb rostlösare av en polare. Duschade på, väntade 1min. tog i och ruckade lite minimalt på den. Duschade på lite ptfe.. väntade 30 sek. Dushade på med rostlösaren (polaren sa dom gör så på saker som ej går att få igång)

Efter en liten stund, 1min max, max kunde jag börja vicka lite och efter 5-10 vick gick den att dra hyfsat lätt för hand. Sprayade på lite ptfe och efter det funkar den att vrida för hand. Det här var hösten 4 år sedan, när jag tog upp båten. Bra du påminde mej, ska komma ihåg att ge den en liten ptfe-duvning igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ett litet pladtknopp-vred på den eller hur?

Min var likadan, satt som berget.

Lånade lite snabb rostlösare av en polare. Duschade på, väntade 1min. tog i och ruckade lite minimalt på den. Duschade på lite ptfe.. väntade 30 sek. Dushade på med rostlösaren (polaren sa dom gör så på saker som ej går att få igång)

Efter en liten stund, 1min max, max kunde jag börja vicka lite och efter 5-10 vick gick den att dra hyfsat lätt för hand. Sprayade på lite ptfe och efter det funkar den att vrida för hand. Det här var hösten 4 år sedan, när jag tog upp båten. Bra du påminde mej, ska komma ihåg att ge den en liten ptfe-duvning igen.

Hej,

Sådan modell är det på själva reglaget:

c50216246b880cecf7b5698063ab5ef8.jpg

Tack för hjälpen, ska ta tag i det i helgen! 

 

/John

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...