Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gausafeten

quicksilver 305

Rekommendera Poster

Ja nu kommer en sån där nybörjarfråga igen :) Eller en hel rad egentligen. :) :)

 

Vi har handlat en gammal rib att ha att leka med i sjön här hemma, det är nån gammal quicksilver från början av seklet (jo det kommer bild sen, just nu ligger den upponer på gräsmattan och solar.

 

Till den behövs lite småprylar som pump, hur vet man vilken ventil man har och hur hittar man sen en pump/adapter som passar?

Har kollat på en del olika sidor men det listas nästan aldrig vilken typ av adaptrar som följer med pumparna :(

 

Mellan pontonerna och plastbaljan ligger en liten gummilist som tätning. Funkar det med vilken fönsterlist som helst eller ska det vara nått special här?

Den håller tätt utom längst bak/upp mot akterspegeln där det glipar lite så det kommer in rätt mycket vatten när man backar :) eller :(

 

Håller som bäst på med att putsa bort flera lager med olika bottenfärger från skrovet för sånt får man ju inte ha i insjön. Den är ju inte jättevacker under all färg, finns det något man kan måla med? en lite blankare yta borde vara lättare att hålla ren också tänker jag.

 

Det kommer säkert fler frågor, men just pump verkar rätt viktigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En del pumpar har ett antal olika adepters som du kan använda å de passar många olika modeller av ventiler. Jag har ingen aning om hur ventilerna ser ut på din båt men den pumpen jag har har med 5 olika adepters och på de tre olika båtarna jag har pumpat upp så har det fungerat.

Lägg in en bild på ventilen så kan säkert någon här på forumet hjälpa dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...