Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
  • 0
jes96

Båttransport?

Fråga

Postad (redigerade)

Hej. Jag har köpt en båt som är 7.5 m lång och 2.6 m bred. Skulle behöva transportera den från Luleå till Västerås eller eventuellt Stockholm. Hört att någon fått betala 8000 kr för Luelå-Stockholm, men när jag tittar runt ligger det runt 20 000 kr och över. Är det någon som har bra kontakter eller känner till någon billigare? Vill helst försöka få med den som returlast :)

Tack på förhand!

Redigerad av jes96

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Hej. Jag har köpt en båt som är 7.5 m lång och 2.6 m bred. Skulle behöva transportera den från Luleå till Västerås eller eventuellt Stockholm. Hört att någon fått betala 8000 kr för Luelå-Stockholm, men när jag tittar runt ligger det runt 20 000 kr och över. Är det någon som har bra kontakter eller känner till någon billigare? Vill helst försöka få med den som returlast :)

Tack på förhand!

Hej!

Jag har precis börjat titta på båt för att köra från Västerås till Luleå.

Håller på och förhanlar om en Snipa som jag funderar på att köpa och ta upp till min stuga.

Det finns att hyra släpvagnar för att Transportera beroende på båtens storlek och vikt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag anlitade Altonens för transport från Stockholmsområdet till Göteborg i augusti, proffsiga och bra i kontakten. Jag betalade knappt 20.000 för en båt 9 x 3.10 och 4,5 ton. Det gick inte att åka med i lastbilen så jag tog MTR express hem.

Jag tror inte att båtens längd eller vikt är avgörande för priset, utan kranlyften, tidsåtgången och sträckan, sedan tillkommer det väl en slant om båten är så himla bred att de måste ha följebil.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...