Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
emmavanemo

Ro från Helsingborg med sikte på Alaska

Rekommendera Poster

Jag heter Emma Vånemo, är 30 bast och på söndag 3/4, ca kl 10.00 från Råås båtklubb i Helsingborg, tar jag mina första årtag på en väldigt lång resa.

 

Jag ska ro kanalsystemen ner till Medelhavet, genom Gibraltar och vidare ner till Kanarieöarna. Därefter, korsar jag Atlanten. Därefter fortsätter jag planeringen vidare till Alaska ;)

 

Till skillnad från min långfärdscykling från Helsingborg till Kapstaden 2012-2013, så ska jag nu försöka njuta mer och "ta det lugnt". Jag har dock inte obegränsat med tid om jag vill över Atlanten till vintern som kommer, vet inte ens om det är möjligt.

 

Tänkte att det finns en och annan här som kanske skulle tycka det är ett spännande projekt att följa.

 

Ni hittar mig på bloggen www.theskippingkangaroo.com. Instagram: @emmavanemo, eller Facebook Emma Vånemo (OBS! Både min sida och jag heter samma)

 

 

Mvh

 

Emma Vånemo 

post-108069-0-59049100-1459260231_thumb.jpg

  • Gilla 5

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Häftigt! Klart jag följer dig på din resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grattis till en inte så omöjlig resa som den som skulle stryka nordpolen. Här har du lättare att hitta lösningar på uppdykande problem och få mjukstart i båtlivet.

 

Lycka till på resan och hör av dig på MG.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt att höra att digoch att du ändrat ursprungsplaneringen.

 

Lycka till med rodden.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klokt beslut att ändra rutten och ro kustnära ner till Kanarieöarna. Då vet du vad som krävs innan passagen över Atlanten och får dessutom Atlantpassagen i medvind och i varmare vatten,

Styrkan att våga "göra omplanering" skapar goda förutsättningar för att lyckas.

 

Ett stort lycka till med ditt projekt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Må lycka och välgång följa dig på färden!  Jag kommer att följa din blogg.

 

/N.N

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sikta mot stjärnorna, nudda trädtopparna och köra huvudet i en stubbe! Att ro kanske inte var hennes grej? Hade visst lite motström.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är onödigt att spekulera i vad som hänt när ingen har en aning. Det kan ju t.ex. faktiskt ha hänt något privat som tvingat henne att avbryta och som är hennes angelägenhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är onödigt att spekulera i vad som hänt när ingen har en aning. Det kan ju t.ex. faktiskt ha hänt något privat som tvingat henne att avbryta och som är hennes angelägenhet.

Så klart att vi inte har, men eventuella sponsorer har hon ändå ett visst ansvar mot. deras insats är inte att förglömma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För min del är det bara nyfikenhet som får mig att undra. Det är hennes projekt och hon gör precis som hon vill med det. Jag hade bara lust att följa bloggen eftersom resan tilltalade mig. Well, well... det går fler båtar :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

För min del är det bara nyfikenhet som får mig att undra. Det är hennes projekt och hon gör precis som hon vill med det. Jag hade bara lust att följa bloggen eftersom resan tilltalade mig. Well, well... det går fler båtar :-)

Man ska inte alltid vara nyfiken. Tror just nu att Emma vill vara ifred utan att det surras för mycket om vad som händt. Möjligt vi får ta del av det senare. Eller så vill hon behålla det för sig själv. Allt är, som det verkar, bra med Emma. Det är det viktigaste.

Bra intsiativ. Bra att hon vågade. Bra att hon kom i väg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man ska inte alltid vara nyfiken. Tror just nu att Emma vill vara ifred utan att det surras för mycket om vad som händt. Möjligt vi får ta del av det senare. Eller så vill hon behålla det för sig själv. Allt är, som det verkar, bra med Emma. Det är det viktigaste.

Bra intsiativ. Bra att hon vågade. Bra att hon kom i väg.

 

 

Kan vara så... time will show. Hoppas allt är bra med henne.

 

/N.N

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Tycker det är onödigt att spekulera i vad som hänt när ingen har en aning. Det kan ju t.ex. faktiskt ha hänt något privat som tvingat henne att avbryta och som är hennes angelägenhet.

Så klart att vi inte har, men eventuella sponsorer har hon ändå ett visst ansvar mot. deras insats är inte att förglömma.

 

Jag tror nog att de är underrättade.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Tycker det är onödigt att spekulera i vad som hänt när ingen har en aning. Det kan ju t.ex. faktiskt ha hänt något privat som tvingat henne att avbryta och som är hennes angelägenhet.

Så klart att vi inte har, men eventuella sponsorer har hon ändå ett visst ansvar mot. deras insats är inte att förglömma.

Jag tror nog att de är underrättade.

Du, det tror faktiskt jag med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Tycker det är onödigt att spekulera i vad som hänt när ingen har en aning. Det kan ju t.ex. faktiskt ha hänt något privat som tvingat henne att avbryta och som är hennes angelägenhet.

Så klart att vi inte har, men eventuella sponsorer har hon ändå ett visst ansvar mot. deras insats är inte att förglömma.
Jag tror nog att de är underrättade.

Du, det tror faktiskt jag med.

 

Då förstår jag inte vad du egentligen menar med ditt inlägg? Om vi nu är överens om att hon med stor sannolikhet underrättat sina sponsorer, så vet vi ju fortfarande inte vad de kommit överens om och om/hur hon tagit sitt ansvar gentemot dom. Därför tycker jag det finns lika liten anledning att spekulera i det som varför hon inte genomförde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hon kanske helt enkelt hittade det hon hela tiden sökte:

Sig Själv.

Man ska sätta kurs åt det håll den inre kompassen pekar.

 

All respekt Emma

Redigerad av Riro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Känns så ja. Det är inte alla som gör det under hela sitt liv.

Bra jobbat Emma!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var väl tur att hon gav upp eftersom hon inte verkade gilla det hela. Hon har i alla fall försökt, det är mer än de flesta gör. Hon har dessutom rott från Helsingborg till Köpenhamn, det är ju inte kattskit det heller! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med tidigare skribenter, starkt gjort att följa din magkänsla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...