Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Ruskpricken

Hjälp med marknadsundersökning

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det här är ett par "uppfinnare" som har en ny förhoppningsvis revolutionerande uppfinning på gång som skulle underlätta förtöjning mot klippor/berghällar avsevärt.

Vi skulle vilja be er titta lite på länken å svara på några enkla frågor,

tex vilket är det högsta pris du kan tänka dig för produkten,

hur ofta skulle du använda produkten,

har du saknat en sådan produkt tidigare,

Mfl liknande enkla frågor.

Det brådskar lite för vi skall försöka komma ut med produkten   redan i maj innan säsongen startar på allvar.

Tack.

 

http://stru_nt_it_scott@n_onegzisto.com

 

 

 

 

 

 

 

post-108375-0-68266600-1457993553.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länken?

Jo, strunt it, non existo.

:)

Jag är så trött på alla dessa som skall ha utvärderingar för sina produkter  så jag var bara tvungen att skoja lite å muntra upp stämmningen här på sajten.

Trodde jag skulle få käften men bara en som svarat. Gick du på den Caribic410?

 

Sorry :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg de precis när jag tryckte skicka.. så ja.. "gick på"..

Jag tycker tvärtom att det borde ventileras mer idéer. Tycker jag det är ointressant, stötande eller otillbörligt kan jag ju bara hoppa.

Tycker jag får många bra egna idéer, kanske inte alltid kopplade till just vad som efterfrågas men ändå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och den senaste, som jag antar att du reagerar mot, var väl danska studenter som ville göra intervjuer för sin Kandidatuppsats?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp...stämmer.

Då rann droppen över i mitt glas.

 

Men visst skall man ventilera ideer Caribic. Det har jag inget emot. Är ju lite av en uppfinnarjocke själv. Men jag är så trött på alla såna "undersökningar" av den typen just nu.

Men har ni nån bra ide så kom igen.

 

Just nu brottas jag själv med om jag skall återmontera den gamla hederliga SUM loggen, den med wire ni vet. Betyder hål i skrovet å slangen är kort å placeringen begränsad osv. Fast jag har varit utan logg i flera år å klarat mig väldigt bra så behöver jag den?

Som exempel. Tänker inte rådfråga. Nämnde det bara.

Hur som, idag flög det en flock vita gäss över huset å i förrgår en flock tranor som sjöng.

Hopp om livet. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en gammal SUM-logg som inte fungerat på länge, så ta bort skiten och  plasta igen hålet.

 

Jag vet ju att du älskar gamla grejer som går sönder och krånglar och som du måste lägga ner en oändlig massa tid på att försöka laga - bara för att du absolut vill.

 

Men nu finns det ju moderna elektroniska grunkor som du också älskar att pilla med.

 

Hur jag bytte från SUM-loggivare till en modernare variant har jag beskrivit här.

 

http://thallatha.blogspot.se/2010/06/logg-och-lodgivare.html

 

Om du inte orkar slipa glasfiber och "kladda" med plast, får du väl ta traktorn och dra hit båten, så kan jag fixa plastningen för dig. Det är väl bara så där en 40-50 mil.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp...stämmer.

Då rann droppen över i mitt glas.

 

Men visst skall man ventilera ideer Caribic. Det har jag inget emot. Är ju lite av en uppfinnarjocke själv. Men jag är så trött på alla såna "undersökningar" av den typen just nu.

Men har ni nån bra ide så kom igen.

 

Just nu brottas jag själv med om jag skall återmontera den gamla hederliga SUM loggen, den med wire ni vet. Betyder hål i skrovet å slangen är kort å placeringen begränsad osv. Fast jag har varit utan logg i flera år å klarat mig väldigt bra så behöver jag den?

Som exempel. Tänker inte rådfråga. Nämnde det bara.

Hur som, idag flög det en flock vita gäss över huset å i förrgår en flock tranor som sjöng.

Hopp om livet. :)

Jag tycker att det är rätt stor skillnad mellan kommersiella marknadsundersökningar och akademiska uppsatser. Tycker inte du? Eller ville du bara gnälla lite och passa på att hacka på nån annan utan att faktiskt läsa vad det handlade om?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apropå SUM-logg, hade en i förra båten. Var ute med kompisen som har elektronisk logg, han undrade vad i h-e det var som lät? Efter det hörde jag alltid den, varje gång det borde vara tyst för att vinden avtog... tick-tick-tick...

Oftast sitter de också helt hopplöst, och är så o-exakta att de inte kan användas för trim, utan de är mer "nu känns det som det går fort, bäst att böja sig som en märla och läsa på loggen som sitter på sidan av sittbrunnen en bit ner så jag kan se med en halv knops när hur fort vi kör".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har rätt JonasP jag ville gnälla lite.

Får jag smisk nu?

 

Thallatha, hålet efter loggen har jag plastat igen när jag tog bort den. Nu funderar jag att återmontera den.

 

Å Peter_K,...nä den tickar inte å lät inget som jag minns det. Men använda den för att trimma, det har du rätt i det gör inte jag heller. Det är mest en kuriosa, nu när alla har GPS å plotter å elektriska logg så äre kul att ha nått som inte kräver ström å funkar rätt bra. Den är felfri faktiskt. Annars så bryr jag mig inte om att krama ur nån tiondels knop, jag har inte bråttom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har rätt JonasP jag ville gnälla lite.

Får jag smisk nu?

 

Vill du vara otrevlig och dryg utan anledning så fine by me, men då får du ju vara beredd på att någon synar dig. Var det därför du bytte användarnamn från Kalman, för att inte tas som någon trevlig, hjälpsam människa utan bara skriva massa otrevligt dravel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppsan. Så när jag för en gångs skulle är lite full i fan å gnäller så är jag otrevlig.

Tja.... Första gången jag har fått höra det på alla år.

 

Men din insinuation får du ta tillbaka. Det står klart å tydligt varför jag bytte alias. Vassego å läs. Men jag upprepar igen. Pga av stöld på nätet å bla från Mg här, man sammanställde information på ett sätt som är emot PUL lagen. Det är inte Maringuidens fel. Enda lösningen var att användar-namnet togs bort. Sajtadmin var vidtalad å känner till situationen.De allra flesta här vet om mitt tidigare namn å det framgår av texter.

 

För övrig samma gubbe.Så jag har inte gömt mig under något nytt å ta till baks din insinuation JonasP.

 

Om du är sur på mig av nån anledning så kom å berätta det till mig direkt.

 

Å ja, jag gnällde över den där marknadsundersökningen å det står jag för, jag är så trött på sånt. "akademisk" eller kommersiell kvittar.

 

Sedan kan jag ibland inte ordentligt klargöra i text hur/ vad jag menar å om det missförstås så kan det riva upp /skapa en liten storm. Hände nyligen å jag tror det är bara andra/tredje gången på alla år jag varit med om det här. Ingen ide att jag försöker räta ut frågor utan ni får skriva era invektiv å tyckande vad ni anser om mig. Fast vore trevligare att i sånt läge få höra inte att jag är knasig utan det jag skrev var knasigt. En viss skillnad.

 

Som tur så rinner sånt lätt av, när man är äldre å varit med  så tittar man på vem som säger å inte vad, kan kosta på sig att ta´t med en klackspark.

 

Så samma Kalman är jag å samma gubbstrutt å lika envis o jag har INTE gömt mig under ett nytt alias!

Så det får du ta tillbaka JonasP.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...