Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
catamaran

Jobs Marin i Sollentuna

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag försökte köpa Argo 23 katamaran från:

 

 

Clas Jobs Marin AB     Kontakt:    Peter Jobs  Postadress:
   

Hedvigsdalsvägen 68
191 43 Sollentuna

Besöksadress:
    Hedvigsdalsvägen 68
191 43 Sollentuna       Telefon:   08-96 21 30 E-post:    info@jobsmarin.se       Org.nr:   556146-4636

 

Jag lovade till min dottir att köpa Argo 23 båt. Vi hatte prisen och allt diskuterat färdigt med Jobs Marin. Jag frågade att dom kollar hjulens lager i trailer/wagn före vi kommer att hämta båten. Jag gjorde reservation till Helsinki-Stockholm båten. Bilen med. 

 

Vi går och titta båten 24.2.2016 Onsdagen. Jag pratar med herr kallad Christer. En av wagns hjul är borta. Jag tittar Argo och wang. Vi pratar om priset och Christer frågar åckså Peter. Jag säger att vi köper båten och hämtar det klockan 13 25.2.2016. därför att Christer lovade byta Hjulens lager och göra pappern färdigt.  Vi skakade hand att alt är färdigt i nästa morgon. 

 

Nästa morgon fick Jag email från Jobs Marin:

 

Hej jag har ångrat mig kan inte sälja den så billigt ledsen för ditt besvär måste ha mer pengar för den 

Skickat från min iPhone
 
cleardot.gif

Andra

 

Jag menar att jag ska ha kvar båten 

Skickat från min iPhone
 
Vi körde till Jobs Marin från hotellet. Wang var där utan hjul. Vi väntade Christer 3 timmar. Peter sade att han kommer snart. Efter 3 timmar sade Peter att Christer kommer inte.
 
Dom sade att Christer kanske kan sälja båten om jag betalar nu 500 hundra euro mera än som passade igår. Dom sade åckså att passar det att jag drar wang till båten utan en hjul. I wang är registernummerplatta(titta bilden) 
 
Vi måste gick tillbaka till Finland utan båten och jag måste säga att där är något konstigt i firma kallad Jobs Marin. Resan kostade ganska mycket och tog tre dagars tid. Jag och min dottir har trågikt känsla.
 
 
sting 610 dc och 610s
Christer Jobs
Peter Jobs
Argo 23 katamaran
Argo Twister Lust Canistrari kats för tävlings bruk och nöjes bruk
 
 
 
 
 
 
cleardot.gif

 

 

   

post-108433-0-12048000-1456841090_thumb.jpg

Redigerad av catamaran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen till MG, men syd att orsaken är ett misslyckat båtköp.

 

Jag tycker du ska vara glad att det inte blev något båtköp. Jobs marina har många dåliga omdömen om man googlar på dem, men också några positiva.

 

Hoppas du hittar en bra båt hos en bra marina.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Välkommen till MG, men syd att orsaken är ett misslyckat båtköp.

 

Jag tycker du ska vara glad att det inte blev något båtköp. Jobs marina har många dåliga omdömen om man googlar på dem, men också några positiva.

 

Hoppas du hittar en bra båt hos en bra marina.

 

Mackey

Tack så mycket. Juu Jobs Marin. Gubbarna är ungefär 60 år och gör business som 30 årig som just börjar. Dom sade att dom har dragit wagn med det där registerplatte. Dom sade åckså att jag vill dra wagn utan hjol. Vi väntade en dag att Christer skulle byta lager. Dom sade att dom vet inte hurdan lager är passande.

post-108433-0-42898300-1456868744_thumb.png

Redigerad av catamaran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist, jävligt trist. Lämna dem å bit i sura äpplet. Såna företag kommer man ingen vart med ändå, bara blir argare å förlorar ännu mera tid å pengar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite OT fråga, denna vagn verkar ha en icke-svensk registreringsplåt, får man sälja sådana från en firma till konsument ? Eller snarare, får man köra ett sådant ekipage på svenska vägar om vagnen dras av en svenskregistrerad bil ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite OT fråga, denna vagn verkar ha en icke-svensk registreringsplåt, får man sälja sådana från en firma till konsument ? Eller snarare, får man köra ett sådant ekipage på svenska vägar om vagnen dras av en svenskregistrerad bil ?

Jag tror att det passar inte. Ännu inte här i Finland. Här det måste vara med bromsen och du kan dra 80 kilometer/timme. Dom sade att dom har kvitto att wang är gjort i Finland och det är eu wagn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min sista kontakt med Jobs Marin är ca 5 år sedan. Det kommer aldrig att bli fler kontakter med den firman.

 

Jag beställde en ny tank till jollesnurran hos dem i god tid för semesterseglingen. Tre veckor före semestern åkte jag dit för att hämta tanken (de hade självklart inte hört av sig och att ringa var meningslöst). De började med att neka till att jag beställt någon tank. Jag hänvisade till det mail jag ombetts att skicka efter en inledande telefonkontakt. Med hjälp av receptionisten så hittade vi mitt mail. De lovade att den skulle finnas för avhämtning veckan efter. Åkte dit. Då skulle den levererats men budbilen hade nog glömt att lasta av den den dagen påstod de. Så fortsatte det till veckan före semestern. Jag gav ultimatum - om den inte finns före torsdagen så vill jag inte ha den. Självklart ingen tank på torsdagen heller.

 

På måndagen ringde jag en motorfirma en bit söder om Stockholm. "Den finns här om tre dagar" var svaret. Dagen efter ringde de från Jobs om att den kommit. Det kändes rätt behagligt att kunna meddela Jobs Marin att de kunde behålla den.

 

Ett par dagar senare hämtades min nya tank från den andra motorfirman.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för likhet mellan Sollentuna oc Laxå? :-)

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns det bra kebab i Sollentuna?

Ha, ha!

 

Det vet jag inte så det var inte det svaret jag tänkte mig.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av båtfirman i Laxå begränsas till att jag sett det från bil när jag passerat. Enl en del trådar känns Laxå båt och Jobs som LaFamilla..

 

Grindstugan karré-gyros-kebab, kan jag varm rekommendera i alla fall.

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var själv och kollade på denna båt. Dock ägs/ägdes båten av Christer Jobs privat så det är inte schysst att blanda in Jobs marin i det hela. Jag har själv gjort många affärer med Jobs marin och aldrig stött på några problem. Ni som har gjort det har antagligen haft otur. Jobs marins alla kunder skriver inte ut recensioner på internet när det är nöjda utan de är ni personer som uppfattat de motsatta. Misstänker att firman Lintott skriver om söder om stan även dom några gånger under sina verksamma år haft ett par missnöjda kunder och ändå blev ju Lintott nöjd m det arbete de utfärdade åt honom. Men så är det ju med det mesta här livet, omöjligt att bli omtyckt av alla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...