Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Simonarvestrand

Mer Tapatalk buggar

Fråga

Helskumt fenomen på forumet via tapatalk.

 

Som inloggad kan jag hoppa mellan dom olika forumdelarna men den står bara och tuggar

och visar inga trådar/inlägg/ämnen

Loggar jag ut mig från forumet i appen så dyker allt upp, men då är jag ju som gäst så då ser jag ju inte

olästa och kan inte svara på saker . 

 

Har haft tapatalk länge och använder det till diverse forum och råkat ut för diverse buggar men detta är nog 

den mest udda. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

6 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Helskumt fenomen på forumet via tapatalk.

 

Som inloggad kan jag hoppa mellan dom olika forumdelarna men den står bara och tuggar

och visar inga trådar/inlägg/ämnen

Loggar jag ut mig från forumet i appen så dyker allt upp, men då är jag ju som gäst så då ser jag ju inte

olästa och kan inte svara på saker . 

 

Har haft tapatalk länge och använder det till diverse forum och råkat ut för diverse buggar men detta är nog 

den mest udda. 

 

Är mycket medveten om detta och det beror på att vi har flera servrar som ligger bakom en lastbalanserare.

Har informerat TapaTalk om det och dom testar och försöker lösa det. Det är även IP Board som påverkar.

Dom är också inkopplade och undersöker. Det är med andra ord ett problem som hamnar "mellan stolarna" och ingen av dom har väl resurser eller tid att jobba hårt på det.

 

Jag håller även på själv med vår installation och testar för att hitta vad det är som skapar dessa problem.

Det finns en ny version av IP Board som är nummer 4 och är en helt ny teknik som anpassar sig efter enheten, som många andra webbsajter gör idag. Den skall vi gå över till men det är en del saker som måste göras om inför det vilket jag jobbar med. Det är en hel del förändringar inte minst i hur det funkar rent tekniskt och det tar tid.

 

Men det kommer och vi tänkte göra en betatest under hösten för att testa det i driftsmiljö.

 

Vi återkommer om detta under hösten.

 

Men skall kolla på det att det bara snurrar när man är inloggad. Så skall det inte var och är en "ny bugg" som du nämner i ditt inlägg.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har motsatsen till en bugg, nämligen en "work-around" för att svara i Tapatalk. Tryck och håll på ett inlägg och välj "webbvy". Då öppnas inlägget som en webbsida och man kan svara på vanligt sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Nya Tapatalk-fel?

Tidigare har jag kunnat bläddra i forumet utan att logga in, men nu kommer inloggningsfönstret upp varje gång jag klickar på Maringuiden. När jag fyller i mitt ID och lösenord kommer inloggningsrutan upp igen, jag måste alltså logga in 2 ggr.

Om jag går till ett annat forum och vill återkomma till Maringuiden måste jag logga in igen - 2 ggr till!

Andra fora kommer ihåg inloggningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag hämtade hem appen via Samsung telefonen vilket gick smidigt men när jag skulle logga in så buffrar det i flera minuter. Någon som upplever samma sak?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Via Tapatalk kan man inte svara på inlägg, eller skapa nya trådar lite då och då... väldigt kass app måste jag säga. Och väldigt tråkigt då den annars funkar bra när den funkar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Det går inte att svara på inlägg via Tapatalk. Funkar på andra forum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...