Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
BerraS

HIGHFIELD RIB

Rekommendera Poster

Lite sugen på att byta min Suzumar 265 mot en ny mini rib. Har kollat lite på Highfield Ribar som säljs oss Bauhaus.

Någon som har provat den? Tänkte mig 260 modellen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Om inte jag missminner mig så hette de här ribbarna @sea förut. Jag köpte en ny sån av Kina Marin på båtmässan 2007 och hängde dit en 4 hk Tohatsu 2-takt. Den gick som en dröm. Bytte sen till en Yamaha 9,9 2-takt, den var lite för tung och båten kom aldrig riktigt "ur vattnet" med lite last. Gick dock som ett skott om man var ensam ombord. Det enda som störde mig var att durken inte var plan, man halkade och trampade snett. Hade den i dävertarna och det gick smidigt eftersom de är väldigt lätta. Verkar vara ett bra pris. Jag gav 9000 sek för mässbåten 2007.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en @Sea 260cm och den är mycket riktigt så gott som identisk med Highfield. Våran är från 2007 och det enda som har hänt med den är att @SEA-skylten har blivit kladdig, gissningsvis av solen/UV-strålar. Har en Mercury 5hk 2-takt till och hade nog gärna haft lite mer pulver. Planar med mig och dottern men inte med 2 vuxna & 1 barn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...