Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Thallatha

Terrordåd iskärgården

Rekommendera Poster

Man skall inte tro allt som står i Aftonbladet. Det kanske bara var någon stakare som ätit något lite för starkt så att EBK'n gick i gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man skall inte tro allt som står i Aftonbladet. Det kanske bara var någon stakare som ätit något lite för starkt så att EBK'n gick i gång.

 

Men det kan ju va utgångspunkt för lite skitsnack.

 

Som hämnd för den nya toalagen eller mot såna som släpper ut sin skit i sjön.

 

När jag skulle ut och segla i måndags och höll på med de sista förberedelserna inför seglingen, började det plötsligt lukta skit. När jag tittade mellan min och grannens båt, km det en brunaktig sörja, med finfördelat toapapper och några hela skitar. 

 

Sörjan rann förbi mina tre fendrar som är så stora att de doppar i vattnet. Dom brukar jag förvara i akterruffen - när ingen sover där.

 

Det kom garanterat inte från grannbåten. och trotts att jag ihärdigt spanade mot grannbryggan i lovart, kunde jag inte se nån som jag kunde misstänka. Fast när man gör sånt så smyger man sig väl. 

 

Tog upp fendrarna och sköljde dem i vattnet på andra sidan båten och la dem på härför avsedd plats. Kastade loss och gick till sugtömningsstationen som vi har ganska nära och tömde min egen tank.

 

Nu skall jag dricka kaffe och sen hissa segel och dra vidare norrut från Ulön-Dannemark, där jag legat på svaj

under natten.

 

Faktiskt enda båt som har svajankrat med ankaret i aktern. Fast jag skall ju alltid vara tvärt emot alla andra.  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En alldeles utmärkt utgångspunkt för både skitsnack och prat om skit. ;)

 

En riktig lågoddsare är att "scoopet" givetvis blivit hett stoff på 02-gruppens kampanjsida på FB. Där kopplas attentatet till KBV som t.o.m. får skulden till det inträffade i något inlägg. Så bedrivs alltså kvalificerad opinionsbildning år 2015. :lol:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, alla KBV:ares våta dröm om en 40 mm kanon på fördäck. De har naturligtvis skjut sönder dasset under övning. Bofors hade ju någon LV-kanon som automatiskt skulle skjuta ner helikoptrar men vid någon demo tog automatiken fel och sköt sönder ett utedass som hade en fläkt!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Haha, alla KBV:ares våta dröm om en 40 mm kanon på fördäck. De har naturligtvis skjut sönder dasset under övning. Bofors hade ju någon LV-kanon som automatiskt skulle skjuta ner helikoptrar men vid någon demo tog automatiken fel och sköt sönder ett utedass som hade en fläkt!

Som f.d. LV-officer vet jag att det var det topphemliga latrinvärnssystemet man testade. Målstyrningen fungerade utmärkt, men marknaden var obefintlig. Därför lades försöken ner, men nu har alltså KBV fått ta över utrustningen??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitsnack kan ju föra tankarna både hit och dit.

 

I måndags på väg hem från Lysekil, blev jag omkörd av nåt som jag tror var en militärbåt. Grå och med en beteckning A-och några siffror och på väg väster och norrut.

 

På tisdagen när jag rundade  Smögen för att segla norrut mötte jag två lika dana båtar på väg söder och österut.

 

Har flottan kvar några båtar över huvud taget längre. Det var längesen jag såg nån militärbåt.

 

Fast de jag såg var ganska ljusgrå och inte kamoflagemålade som militärbåtar var förr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skitsnack kan ju föra tankarna både hit och dit.

 

I måndags på väg hem från Lysekil, blev jag omkörd av nåt som jag tror var en militärbåt. Grå och med en beteckning A-och några siffror och på väg väster och norrut.

 

På tisdagen när jag rundade  Smögen för att segla norrut mötte jag två lika dana båtar på väg söder och österut.

 

Har flottan kvar några båtar över huvud taget längre. Det var längesen jag såg nån militärbåt.

 

Fast de jag såg var ganska ljusgrå och inte kamoflagemålade som militärbåtar var förr.

Sjövärnskåren?

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sjövärnskåren

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Skitsnack kan ju föra tankarna både hit och dit.

 

I måndags på väg hem från Lysekil, blev jag omkörd av nåt som jag tror var en militärbåt. Grå och med en beteckning A-och några siffror och på väg väster och norrut.

 

På tisdagen när jag rundade  Smögen för att segla norrut mötte jag två lika dana båtar på väg söder och österut.

 

Har flottan kvar några båtar över huvud taget längre. Det var längesen jag såg nån militärbåt.

 

Fast de jag såg var ganska ljusgrå och inte kamoflagemålade som militärbåtar var förr.

Sjövärnskåren?

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sjövärnskåren

 

 

Det var det nog. Ganska lika båtar och samma färg som på bilden i länken.

 

Det är ju bra att de håller upp trafiken i skärgården, nu när de flesta semesterseglarna har dragit sig hemåt.

 

Taskigt för alla som bara kan segla på semester. 

 

Det är visserligen synd om oss pensionärer som aldrig får nån semester, men å andra sidan kan vi ju segla när  skärgården visar sig från sin allra bästa sida - som idag.

 

"Som blågrå dyning Bohusbergen rullar

i ödslig majestät vid havets rand"

 

Dom orden har jag inte hittat på själv. Har för mig att det var en som hade samma förnamn som min morfar. ;)

Redigerad av Thallatha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...