Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
galonen

salta markill hummerfiske

Rekommendera Poster

hej tänkte nu börja att fiska makrill för hummer fisket och jag undrar ska man salta in dom eller ska man göra en saltlag och lägga dom i. Höstas fick en kompis till mig en spann med härsken makrill som låg i en saltlag. Detta tyckte jag var bättre för det blev renare i båten av detta. Men vilket är bäst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du varvar makrill och rikligt med salt i tunnan så blir det an saltlag av det. Du behöver inte sätta till vatten. Tänk på att inte använda vägsalt utan salt för matlagning, det finns tillsatser i vägsaltet som inte ger det önskade reslutatet.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du varvar makrill och rikligt med salt i tunnan så blir det an saltlag av det. Du behöver inte sätta till vatten. Tänk på att inte använda vägsalt utan salt för matlagning, det finns tillsatser i vägsaltet som inte ger det önskade reslutatet.

 

/B

tack så mycket för att någon svarar kan nog köpa 10 kg salt från pappas jobb

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Om du varvar makrill och rikligt med salt i tunnan så blir det an saltlag av det. Du behöver inte sätta till vatten. Tänk på att inte använda vägsalt utan salt för matlagning, det finns tillsatser i vägsaltet som inte ger det önskade reslutatet.

 

/B

tack så mycket för att någon svarar kan nog köpa 10 kg salt från pappas jobb

 

 

Annars har dom på  Norden

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...