Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Kenneth_S

Ankarspel "Ankarlift" låst sig...

Rekommendera Poster

Har ett gammalt ankarspel av märke "Ankarlift". Idag när vi skulle åka hem efter en fisketur så krånglade spelet, och det gick inte att dra upp... Jag fick dra upp det manuellt. Jag ryckte lite i linan (plattlina) så helt plötsligt slog en sorts bygel till, och det gick varken att mata ut eller dra in linan genom rullen linan skall gå i... Det var helt tvärlåst...! Det gick heller inte att rubba bygeln för att släppa låsningen... Vad kan ha hänt, och hur löser jag det...?

 

Är det någon som känner igen spelet, och problemet? Och hur man löser det?

 

Ser fram mot svar.

 

Tack på förhand...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan även säga att spelet inte ger någon form av gensvar på manöverpanelen, vare sig på val "manuell" eller på "remote"...

Redigerad av Kenneth_S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet nåt, eller t o m har tips på en jävligt bra ankarspelsfixare i Göteborgsområdet...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla på själva spelet om det inte finns en "reset-knapp", kan vara skyddad av en gummibälj, det finns det på mitt spel som är ett Winchmatic.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en kanske urbota jättedum fråga, men på ett ungefär var skulle den kunna befinna sig...?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske går att göra en "Windows-reset", dvs slå av strömmen via strömbrytare eller säkring?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska kolla nästa gång jag är ute vid båten... Har sett en annan grej, på ett nyare spel av "mitt" märke.. Ska även kolla det...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har löst sig :-) :-) :-)

 

Jag och min helt ovärdeliga bror var idag ute och kollade på grejerna. Han tog fram multimetern, och konstaterade att det ingen spänning gick fram till motorn alls... Då bad han mig kolla automatsäkringen till en kopplingsplint, och när jag tryckt lite på den, så kom spelet igång... :-) Det var alltså automatsäkringen som slagit från, fallet löst :-)

 

Tack till er som engagerat sig i detta! Och TACK till min helt ovärdeliga broder! Fan vet vad jag gjort utan dig :-) :-) :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...