Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Isakare

Ett litet tips till er som ska bygga båtvagn.

Rekommendera Poster

Fick med en vagn till min båt där man drog upp båten på 2 brädor och sen stöttade kölen med 2 fastsvetsade domkrafter.

 

Kapade bort allt och for till Biltema, köpte ett båtstöd och ett gäng lösa rullar.

Det så kallade bålstödet är ju en balk med kölrulle och justerbara armar med sidorullar.

Svetsade fast stödet längst bak, klurade en kvart på hur jag skulle fixa resten tills jag undrade varför jag inte köpte ett el 2 färdiga stöd till, dryga 300 spänn är ju småpengar om man ska räkna timtiden för att fixa fästen, borra hål, kapa axlar mm.

 

Idag hade jag dock inte vägen förbi Biltema, utan svängde in på Jula ist, fick syn på en kartong med ett stöd, tog den och betalade. På kartongen såg den ju lika ut och tanken var väl att det var samma prylar fast olika kartong.

Men det var fel, Biltema hade en helt annan kvalite på sin pryl, allt är kraftigare, rullarna ser mycket bättre ut, även fast prylen måttmässigt är lika.

 

Lång text för en liten pryl, men ska ni köpa ett billigt båtstöd, köp det på Biltema.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...