Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
moltas

Ny toalett, Jabsco eller Johnson.

Rekommendera Poster

Min toalett har börjat läcka i packningarna. En äldre Jabsco med röd skylt. Svårt med reservdelar. En av dom större tillbehörskedjorna har kampanj på en Jabsco med nåt som heter "twist´n lock vilket innebär att man kan stänga mot toatanken. Kostnad 1495 kr. Andra varianten är en Johnson utan denna finess, funkar som min gamla toa. Kostnad 945 kr. Nån som känner till nya Jabscovarianten? Är det värt 550 kr. extra för finessen? Kampanjen går ut idag.

 

/Moltas.

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har haft en Jabsco "twist´n lock" i tre säsonger helt utan problem. Inget underhåll hittills.

Vi har tanken något högre än toan och stängningsfunktionen funkar bra. Inget rinner tillbak ner i toaskålen.

Det enda lite lite negativa är att gångjärnen på locket är i plast. Inga problem hittils, men det känns som en svag punkt.

 

Sedan kan det ju vara värt att titta på vilken toa som är lättast att montera.

 

Mackey

 

PS

Du kanske kan byta pumpe på din gamla toa till en "twist´n lock" (eller annan) så slipper du en del montering.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har plats så köp den lite större modellen. Väldig skillnad :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna Mackey!

 

Ganska säker på att skruvhålen är domsamma som på min gamla oavsett vilken toalett det blir. Pumpen, "twist´n lock"  kostar i stil med en dryg tusenlapp och då har jag den gamla skålen kvar. Det är lite för nära vad en ny toa kostar. Eftersom Du tycker Jabscon funkar bra så blir det säkert en beställning på en sån!

 

/Moltas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du har plats så köp den lite större modellen. Väldig skillnad :)

 

 

Ska kolla men jag tror utrymmet mot bakre skottet är lite för nära. Rädd för att locket inte går att öppna fullt ut. Skiljer nästan 10 cm i ökat utrymme för detta.

/Moltas.

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade utrymmet för den stora skålen, fick inte plats. En ny Jabsco med twistn lock är beställd. Kommer i nästa vecka.

/Moltas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gick minsann inte på en vecka att få hem toastolen. Slutsåld vid kampanjen hos tillbehörsfirman.Nu, äntligen har den kommit. Tog "bara" fem, sex veckor. Måste vara väldigt eftertraktad med en sån leveranstid. Strunt samma, ska inte använda den i vinter och båten är torrsatt. Blir lite förbättring av dom fåtalet träbitar som finns på båten under vintersäsongen plus lite annat....

 

/ Moltas.

post-64501-0-26063800-1411406914_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...