Gå till innehåll
lördag 20 april 2024

Rekommendera Poster

Hej ! Jag har ett litet problem, det är så att jag inte kan hissa drevet och backa, jag undrar om någon har byggt powertrim på ett 270 drev tidigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det sitter inte powertrim på ditt drev utan en drevlyft. När du hissar upp drevet och backar så frikopplar du backhaken, därför kan du inte backa med drevet upphissat.

 

Att bygga powertrim på det drevet är nog inte så bra, dock så minns jag inte om det finns powertrim på 250 och 280 som extra tillval, samma anslutningar som ditt.

 

Nyfiken fråga, varför vill du ha powertrim? Planar båten inte? Isåfall köp trimplan.

Mvh Flink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag har trimplan men där jag ska ha båten så måste jag kunna hissa upp drevet pga att det bara är ca 0,6 m djupt och backa samtidigt. Varför skulle det inte vara bra att bygga trim på mitt drev?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag har trimplan men där jag ska ha båten så måste jag kunna hissa upp drevet pga att det bara är ca 0,6 m djupt och backa samtidigt. Varför skulle det inte vara bra att bygga trim på mitt drev?

Jag menar att du skall jaga efter dreven 270T och 280T. Dessa har trim, att bygga eget trim kostar nog mer än man tror. Trimkolvarna brukar ligga på ca 5000kr, sen skall du ha en pump också.

 

Ring och kolla med dessa, http://www.mmsab.se har mycket VP delar (nytt & beg.) och kan kanske ge dig tips m.m.

 

Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det så här att 270-280 med PowerTrim växer inte på träd. 

 

Går inte att byta bara drevet utan skölden måste också bytas då den är av helt annan konstruktion.

 

Sedan förväxlar många 270-280 T med PowerTrim kontra Tilt. Så här får man vara lite observant på ev annonser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaren! Jag har skaffat nästan alla delar så jag får se hur jag gör. Det blir nog billigare att bygga än köpa ett tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rapportera gärna här hur du gör med byggandet av PT

 

Jag var lite inne själv på att göra detta. Men man måste modda skölden och blir det inte rätt så står man med skägget i brevlådan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...