Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
fredde_1973

köpt båt med penta tmd 47 motor har funderingar

Rekommendera Poster

hej har köpt en båt och den har en penta tmd 47 motor i den men den verkar inte vara klar byggd, problemen jag har är vattnet.. det ser ut som om det är något hemma byggt och som jag ser det så fattas det något för att få ut vattnet igen

 

sen på andra sidan motorn så går det ett rör som bara slutar och inte går nånstans? skickar med bilder så ni ser finns flera om nån vill se mer hoppas nån vet vad jag ska göra Med vänlig hälsning fredde

 

post-105589-0-19351700-1406649187_thumb.jpg

post-105589-0-57942300-1406649213_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo det ser verkligen hembyggt ut. Den rostfria burken är en värmeväxlare. De grova slangarna är nog till färskvattnet, och de klenare till sjövatten. Röret på den andra bilden, ser ut att vara vevhusventilationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

dom grova slangarna kommer från motorn den ena från en behållare med kylar lock som sitter framtill på motorn dom klena slangarna kommer den ena från vatten pumpen och den andra går in i en konstig sak sen till turbon...den undre slangen som går till den konstiga saken sitter i en koppling där det är öppet ska den pluggas eller fattas det något skicka med en bild igen

 

på första bilden ser man gängan som går in som jag inte vet vad den är till slangen där ifrån fortsätter till en konstig sak ser ut som nån slags olje kylare sen ut till turbon bild 2

post-105589-0-56744600-1406656096_thumb.jpg

post-105589-0-38707300-1406656288_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...