Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
s_svanberg

Volvo penta Power trim, själva pumpdelen...

Rekommendera Poster

Hej!

Bytte packningar i pumpen enligt den superfina guiden med mått på packningar och allt - tack för den.

Mitt problem är bara att drevet går bara att fälla upp, inte släppa ner... Jag måste ha fått någon kula eller något fel när jag monterade ihop pumpen.

Är det någon som varit med om detta också, eller vet någon om det finns någon sprängskiss eller annan info som visar hur de förbenade kulorna ska sitta?

 

Ha det gott/trevlig båtsommar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej!

Bytte packningar i pumpen enligt den superfina guiden med mått på packningar och allt - tack för den.

Mitt problem är bara att drevet går bara att fälla upp, inte släppa ner... Jag måste ha fått någon kula eller något fel när jag monterade ihop pumpen.

Är det någon som varit med om detta också, eller vet någon om det finns någon sprängskiss eller annan info som visar hur de förbenade kulorna ska sitta?

 

Ha det gott/trevlig båtsommar!

 

Går trimmotorn när du försöker trimma ner drevet? Annars skulle jag kolla att inkopplingen av relärna (som du antagligen tog bort vi renoveringen) blivit rätt.

Redigerad av Flipperskeppare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,
Lyckades hitta några bilder på en undanstoppad dator som jag tagit när jag monterade isär, visste att det skulle löna sig att vara försiktig när man tar isär "okända" komponenter. Försöker få med bilden för att visa hur det ser ut/ska se ut för att allt ska fungera - för det gör det nu. Hade förmodligen fått någon liten kula fel bara...
 

post-66075-0-10054900-1406619921_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde tacka alla generösa medlemmar som delar med sig av sina erfarenheter! Tur att ni finns!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...