Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Lappland

Kan inte registrera Y Cop (Yamaha)

Rekommendera Poster

Hej.

 

Köpte en ny motor i December hos Yamahacenter i Luleå.

Igår och ikväll har jag monterat och kopplat in den.

Allt verkar vara ok men jag lyckas inte koppla in startspärren.

 

Motorn går att starta som det nu är men jag skulle vilja få igång startspärren...

 

Minns att försäljaren sa hur det skulle göras i höstas men det var då det...

 

Enligt instruktionerna om jag förstår engelskan rätt ska man:

 

Börja med tändningen av, trycka och släppa "lås upp" knappen på fjärren, jag får två "beep" som svar.

Så långt är allt OK!

 

Sedan ska man slå på tändningen och då ska jag få ett "beep" till svar men det får jag inte...

 

Gissar att det är nått man ska ändra eller koppla i själva motorn. 

Enda anslutningen jag gjort på motorsidan är den där runda (ca 10 pins) kontakten...

 

Nån som har nån ide?

Annars får jag väl köra utan Y-Cop i helgen :(

 

//Ola

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej du måste koppla in den rödgråa kabeln från hubben.Det gör du i framkant av motorn där sitter det en vit kontakt.mvh Tutte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kikade på vita kontakten igår men tyckte att den inte passade...

Nu i morse såg jag att den hade ett lock... :rolleyes:

 

 

Så nu fungerar det, TACK "Tutte" 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har också köpt en ny Yamaha motor och har tänkt montera den själv, är det mycket jobb med detta?

Jag öppnade lådan med motorn igår och det ligger lite små påsar med skruvar och delar till gasvajrar mm. Finns inte någon information i instruktionsboken hur allt ska monteras.

 

Ska också montera startspärr.

 

Tacksam för lite feedback på om man fixar detta själv eller ska man lämna iväg den till firma?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en fob som redan är registrerad? I så fall kan jag tala om hur du registrerar ytterligare en eftersom jag gjorde det i förra veckan. Jag vågar dock inte uttala mig om hur man gör om man inte har någon registrerad fob.

 

Pm:a om du vill ha hjälp, jag lägger inte ut info som kan bidra till svarta marknaden offentligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du en fob som redan är registrerad? I så fall kan jag tala om hur du registrerar ytterligare en eftersom jag gjorde det i förra veckan. Jag vågar dock inte uttala mig om hur man gör om man inte har någon registrerad fob.

 

Pm:a om du vill ha hjälp, jag lägger inte ut info som kan bidra till svarta marknaden offentligt.

Hej

 

Jag har köpt motorn med tillbehör direkt från Yamaha Sverige, alltså ingen marina.

 

Måste Y-cop registreras någonstans för att fungerar eller är det bara montera och köra?

 

Har du monterat din y-cop själv, Är det svårt?

 

Mvh Christoffer

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...