Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Pentax

Många ++++ i kanten

Rekommendera Poster

En på forumet frågade efter en nyckel till ett lås.

Jag svarade att det ser ut som ett lås till ett elskåp och rekommenderar TS att kolla med Toaen.....

Har nu i förbigående sett att Toaen skickar en nyckel till trådens TS

 

Heder åt ett sådant bemötande :)  :)  :)  :)  :)  :)  :) Toaen dagens forumist!

 

 

Jag skulle vilja vara lika generös

Kalle

  • Gilla 6

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men det är väl lätt löst.

 

Du skickar mig nåt som jag behöver och som du har som du inte behöver.

 

Eller så kan du skicka nåt som du har och inte behöver till nån annan som just behöver det.

 

Det finns en talesätt som säger att man tar där det finns och lägger där det fattas.

 

Jag har en god granne. 

 

Sådde lite dill och persilja i mitt nyrensade köksland. Grannes katt hade varit och bajsat och grävt i den luckra jorden. Det är ju lätt att förstå att en katt gör så. Ändå har man en liten elak ådra långt inne. Jag ville inte att katten skulle krafsa runt med mina dill och persilja frön.

 

 

post-53310-0-00630600-1400272086_thumb.jpg

 

 

Fick ett nät av rostfria trådar av min svåger för länge sen. Står längst in i ett förråd.  Det var omöjligt att få ut det utan att plocka ut en massa grejer. Grannen hade några liknade nät i galvat hängades på utsida. Grannen var inte hemma. Jag tog ett och la över mitt land för att skydda det från grannens katt.

 

Nån timme efter att jag var klar kom grannen hem. Jag erkände vad jag gjort. Det var helt ok att jag tagit nätet. Det  var nåt han sparat från en,sen länge, riven voljär - fågelbur. varpå han tillade;" Allt mitt är ditt".

 

Kunde inte låta bli att säga"Din sjöbod............." Men där gick gränsen. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...